Puistjes rondom mond

Hoi allemaal! Had vanochtend al een topic geopend over mijn dochter (1 jaar) die heel erg verkouden is. Nu doordat zij zo door haar mond ademt en enorm kwijlt zit haar hele mond onder de puistjes. Ik heb al voor haar slaapjes sudocreme geprobeerd (had de vorige x huisarts aangeraden door kwijl van de speen). Maar ik heb het idee dat het erger word. De apotheek had hier verder ook niks voor, om weer naar de huisarts te gaan weet ik ook niet. Dus vroeg mij af of jullie dit herkennen en wat hebben jullie toen gebruikt?

Heb ik nooit wat specifieks tegen gedaan. Onze dochter kwijlt veel en heeft snel van die pukkeltjes. Ook wel van verminderde weerstand door virusjes of tandjes of een contactallergie met bijvoorbeeld aubergine. 
Het trekt altijd vanzelf weer weg zodra ze weer beter is, en met eten al vrij snel. Ze heeft er geen last van, het staat alleen niet zo mooi als een gaaf huidje. Ik dep trouwens wel wat vaker met een hydrofiel even haar kinnetje en nekje droog. En als er tanden doorkomen of ze is verkouden loopt ze standaard met slab om. 

Als ons dochtertje er last van had probeerde ik het ook wat vaker droog te deppen en evt wat vaseline smeren.

Kan het geen krentenbaard zijn? Mijn neefje kwijlde ook erg veel, en had dus ook veel puistjes en pukkeltjes rondom zijn mond. Bij controle bij de huisarts bleek het toch krentenbaard te zijn.

Ik denk idd ook aan krentenbaard? Maar dat breidt zich vaak wel binnen een aantal dagen flink uit over het lichaam, vooral aan de handjes.

Ik werk op een kinderdagverblijf en op het moment is daar een enorme krentenbaard uitbraak. Heeeel veel kindjes met pukkeltjes die vaak beginnen om de mond. Dus hou het in de gaten!

Verder, als het gewoon uitslag is kun je er zo weinig aan doen ben ik bang. Door de speen en het kwijl blijft het nat en vochtig en blijft niks er lekker op zitten om in te trekken..

Mijn jongste heeft dat ook. Bij hem een teken dat z'n weerstand wat minder is. Het begint onder z'n neus en daarna om z'n mond. Ik smeer het vaak in als hij naar bed gaat met cetomacrogol. Dat helpt wel aardig en vind hij zelf ook fijn. Het kan verder geen kwaad, ziet er alleen niet zo mooi uit

Ik denk nu inderdaad ook aan krentenbaard. Het heeft zich in een paar uur helemaal uitgebreid terwijl ik het de hele dag vet heb gehouden dus dat zou dan niet mogen.

Wist ook niet dat het op dr handjes zou komen. Maar daar heb ik vanmiddag ook wat gezien. Morgen maar even langs de huisarts!

Bedankt allemaal.. :)

Een lang verhaal kort: Bij ons dochtertje dacht de huisartsenpost laatst ook een keer aan krentenbaard en dat was uiteindelijk de hand-, voet-, mondziekte. Misschien dat je dat ook nog in je achterhoofd kunt houden. Hier kunnen ze niks aan doen, behalve iets tegen de jeuk. Met krentenbaard zou ik sowieso wel naar de huisarts gaan. Daar heb je als het goed is zalf voor (ik heb er geen ervaring mee, maar kreeg ik toen ook als tip).

Terug
Bovenaan