pukkels op billen.

Hoi allemaal,

onze dochter van 11 maanden heeft sinds een paar weken uitslag op haar billen. Ik verschoon de luier vaak, maak de billen goed droog maar het wordt alleen maar erger. het worden nu echt puisten met van die witte kopjes erop.
Nu vraag ik me eigenlijk af of ik er zinkzalf of iets dergelijks er op mag smeren of dat ik het gewoon zo moet houden en maar afwachten wanneer ze verdwijnen.
Naar mijn idee heeft ze er geen last van.
Ben wel overgestapt op andere lotiondoekjes, zou het daar ook van kunnen komen? Dan toch maar weer over stappen op de oude, hoewel ik altijd verschillende merken gebruik.En tot nu toe heeft ze daar nog geen last van gehad.
Hoop dat jullie tips hebben en alvast bedankt.

Groetjes Angelique

Hoi Ans,

Ik zou als ik jou was even bij het CB naar het spreekuurtje gaan of even langs de HA.
Het kan namelijk goed zijn dat ze een schimmelinfectie heeft opgelopen. Bij ons in de omgeving komt dat de laatste tijd heel regelmatig voor. Ons eigen kereltje heeft net voor zijn eerste verjaardag in november ook een schimmelinfectie in combinatie met krentebaard op zijn billen gehad. Je vraagt je af hoe je het voor elkaar krijgt  maargoed..
We kregen van de HA 2 soorten zalf een voor de schimmelinfectie  de ander voor de krentenbaard. Die voor de schimmelinfectie  was een soort zinkzalf met werkzame stoffen toegevoegd. Dus ik zou voor dat je terecht kunt gewoon met sudocreme oid blijven smeren en ook regelmatig even droogblazen voor je de luier weer aandoet. Ik zou wel even oppassen met het evt doorsmetten naar andere lichaamsdelen. Voor het geval je haar even met blote billetjes laat kruipen!

Beterschap voor de billetjes van je meidje iig!
Groetjes Saskia

Hoi,

Mijn zoontje heeft dit ook, ik ben net bij de dokter geweest, hij heeft streptococken, daar krijgt hij nu anti-biotica voor, hij had verder sinds vandaag maar 1 heel klein pukkeltje op zijn wang en geen koorts!
Dus als je het niet vertrouwd even naar de ha gaan!

Gr MJ

Hoi Saskia,

bedankt voor je reactie. Ik moest vandaag toch op het cb zijn ivm inentingen en heb gelijk even naar de billetjes van Kimberly laten kijken. het is gelukkig geen schimmelinfectie. Ik moet het blijven insmeren met zinkzalf en goed in de gaten blijven houden. Als het erger wordt even langs de huisarts.
Hopelijk wordt het snel minder, maar ben al blij dat ze er geen last van heeft.

Groetjes Angelique

Hoi Mary Jane,

onze reactie kruisten elkaar net. Ik zal het even goed in de gaten houden, want ze heeft sinds vanmorgen ook een klein pukkeltje in haar gezicht. Voor de rest is er nergens een pukkel te vinden.
Nu is ze de afgelopen week ziek geweest, ook met koorts, dus misschien heeft het met elkaar te maken. is het aan het eind van de week niet over of het wordt erger, dan ga ik zeker even naar de huisarts.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes Angelique

Hoi ans,

Ik zou niet wachten als ik jou was, als het net zoiets is kunnen ze beter zo snel mogelijk anti-biotica krijgen!
Laat je evn weten hoe het gaat met je kleine???

Gr MJ

Hoi mary Jane,

sorry voor m,n late reactie, maar geveld door de griep.
Met de billetjes van m,n dochter gaat het gelukkig goed. Er zijn bijna geen pukkels meer te zien. Wel kreeg ze nu uitslag, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ze elke keer spuitluiers had. Ik smeer de billen nu elke keer goed in en s,avonds voor het slapen gaan strooi ik wat talkpoeder in de luier zodat de billen wat droger blijven.
dat helpt goed.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Angelique

quote: ans1210 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-02-2009 20:49:53'));

Hoi mary Jane,

sorry voor m,n late reactie, maar geveld door de griep.
Met de billetjes van m,n dochter gaat het gelukkig goed. Er zijn bijna geen pukkels meer te zien. Wel kreeg ze nu uitslag, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ze elke keer spuitluiers had. Ik smeer de billen nu elke keer goed in en s,avonds voor het slapen gaan strooi ik wat talkpoeder in de luier zodat de billen wat droger blijven.
dat helpt goed.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Angelique

Hey Angelique,
Fijn dat het beter gaat, echter pas op met talkpoeder!
Hiermee heb ik het destijds veel erger gemaakt
Dat schijnt namelijk enorm te kunnen gaan broeien!
En in een broeierige omgeving............vul maar in.
Maizena schijnt dan beter te werken wordt op diverse sites genoemd!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan