pukkels....

Hallo,
Ging ik vandaag onze zoon ophalen van het kdv heeft hij pukkels. In zijn gezicht een aantal en op zijn arm. Het waren geen warmte pukkels zeiden ze, want het zat niet in de plooien of op plekken waar kleding zat. Nu hadden ze het over de 5e ziekte.... Daar schijnt het ook bij in het gezicht mee te beginnen en dan verder te gaan op de armen en de rest van het lichaam, maar ik ken het niet. WIE WEL????
Groetjes
(ps is het evt. besmettelijk voor een pasgeborene, zijn we nl. zondag geweest).
 
Het kunnen wel warmte bultjes zijn, want die zitten niet alleen in de plooien of op plekken waar kleding zit.
Mijn zontje heeft ze soms ook met de warmte.

Groetjes Corine
 
Ik heb een boekje waarin kinderziektes vermeld staan en bij de 5e ziekte zijn het felrode kleine en grote vlekjes, en de huid gloeit en voelt warm aan. Begint op de wangen, terwijl de mond juist bleek ziet. Kinderen zijn er niet echt ziek van. Er staat ook bij vermeld dat er nauwelijks gevaar is voor besmetting. Ik hoop dat je hier een beetje door gerustgesteld bent.

Groetjes, Antoinette
 
Onze Freek heeft ook allemaal pukkeltjes, vooral op z'n buik maar niet in de plooien. Op het consultatiebureau heb ik gevraagd of dat van de warmte kon zijn en zij dachten van wel, omdat hij zich voor de rest normaal gedraagt (niet ziek of hangerig of zo).
 
Terug
Bovenaan