Pukkels

Hallo,

Ik heb een vraagje, Jamie is nu 3w 3d oud en heeft heel erg last van
pukkels. Het lijkt echt heel erg op acne en zijn hele gezichtje zit
eronder. Het is best een naar gezicht. Ook heeft hij een hele droge
hoofdhuid. Herkent iemand dit? Is er iets wat ik eraan zou kunnen doen?

Ik zal er een foto bij doen. Op deze foto is het nog niet zo heel erg, het is nu veel erger.

Groetjes Natasja

dat van het droge huid ken ik heel goed.

inmiddels gebruik ik van natusan de baby olie. werkt super. kan niets anders zeggen. maar zo te zien heeft tie last van ecseem. bel ff je cb die kan je verder helpen. kijk jr had er eerst ook last van. ( in het zkh ) maar hij is allergies voor zwitsal dus ja op naar de natusan en dat gaat super goed
achteraf gezien had ik het kunnen weten want ik kon vroeger als baby ook niet tegen zwitsal

Hallo,

Ook Sven heeft erg veel last van pukkeltjes in zijn gezicht. Het begon rond de drie weken oud en is nu al een stuk minder maar nog wel aanwezig. Het is een reactie op de moedermelk. Het is dus heel normaal bij kinderen die borstvoeding krijgen. No worries!!
Het trekt vanzelf weer weg en insmeren met bodylotion of olie kan geen kwaad.

Hopelijk heb je hier iets aan, oh ja dit is een foto van Sven met zijn pukkeltjes....

groetjes

Kirsten

Hoi,

Het kan alleen bij mij geen reactie zijn op moedermelk, want ik geef
geen borstvoeding. Het zal vast wel een reactie ergens op zijn, maar ik
zou graag willen weten waarop. Dan kan ik er misschien wat aan doen.

Groetjes Natasja

hoi,

toen Glenn 4 weken oud was had hij ook veel pukkels.
ik vond het er heel vies uit zien.
maar het was bij Glenn na een week over.
het waren hormonen pukkels.
het ging vanzelf over.

(ik geef ook fles voeding)

groetjes

Mijn dochtertje kreeg opeens pukkels toen ze een week of drie was, ze zat echt helemaal onder. Het is een hormonenkwestie en gaat vanzelf weer over zegt CB en huisarts. Inmiddels is ze 9 weken en bijna alle pukkeltjes zijn weg. CB zegt dat de meeste baby ´s er met 3 maanden echt vanaf zijn. Niets opsmeren, gewoon elke dag een schoon washandje over het gezichtje halen.

Terug
Bovenaan