Pukkeltjes, bultjes en vlekjes

Mijn dochter van 1 maand krijgt borstvoeding. Ik ben het nu langzaam aan het afbouwen, omdat ik erg last had van mijn ene tepel. Ze krijgt tot nu toe 2 flesvoedingen per dag.
Ze zit onder de pukkeltjes, bultjes en vlekjes. Het lijkt een beetje op puistjes. De kraamverzorgster zei dat dit komt door mijn vette moedermelk. Het gaat nu ook op haar hoofdje komen. Mijn man, haar vader, heeft vroeger koemelkallergie gehad. Hij kreeg hier geen uitslag van, maar slijm. Dit heeft mijn dochter niet.

Denken jullie dat dit door de moedermelk komt, of is ze misschien toch allergisch voor de Friso melk en moet ik aan de hypo-allergene melk?

Misschien moet je eerst even met het cb of je huisarts overleggen, want het kan ook babyacne zijn. Dan gaat het ook vanzelf weer over. Succes ermee,

groetjes Ilona

Hallo, Mijn kleine Stacey krijgt alleen flesvoeding en had ook na een paar weekjes last van pukkeltjes en rode vlekjes en zo tegen ons werd gezegt dat het vanzelf zou verdwijnen en dat het van de voeding komt en van de hormonen... en ja de pukkeltjes zijn inderdaad vanzelf verdwenen. dus het komt vanzelf goed maar als je het niet vertrouw moet je informeren of bij je huisarts of consultatiebureau.   succes en groetjes Rebecca en Stacey (3maanden)

Ja, Jim heeft deze ook gehad, komt door je hormonen. Ze zijn best snel bij hem weggegaan. Toen Kevin klein was zat ie echt helemaal onder en maakte ik me erg zorgen. Ben naar de huisarts gegaan, was toen een combi van de hormonen en door de hitte toen, hittebultjes dus.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan