Pukkeltjes en rode vlekjes in het gezichtje ( droge huid)

Hoi hoi,

Daar ben ik weer met een vraag. Mijn dochtertje heeft een droog gezichtshuidje met wat pukkeltjes en rode vlekjes. De ene keer is dit erger dan de andere keer.
Ze heeft ook sinds een dag of 2 flinke poepluiers ( breiig tot dun). En ze is wat snotterig.Ik vraag me af of dit bijelkaar gewoon een verkoudheidje is of dat ik moet denken aan een eventuele allergie.
Ik maak me verder geen grote zorgen want ze doet het verder prima, maar ik hou het zeker wel in de gaten.
Komt dit beeld jullie bekend voor?

Groetjes van Elly.
 
Hallo,

Mijn zoontje Tygo ( 10 weken) heeft ontzettend last van pukkeltjes, berg, eczeem noem maar op..nu ben ik sinds een tijdje overgestapt op de producten van weleda, en het bevalt mij en hem prima.. natuurlijke producten zonder parfum, ideaal..

Wat betreft de diarree kijk het even een paar dagen aan...want ze drogen heel snel uit! En als je het niet vertouwt.. gewoon huisarts bellen!!

Succes!!

Groetjes
 
Hoi,

Ook ik gebruik alles van Weleda. De babyolie smeer ik overal op, en je ziet de pukkeltjes in de loop van de dag gewoon minder worden. Ook mijn meisje van 9 weken heeft last van een droge huid en pukkeltjes (soms met korstjes erop) in haar gezicht. Calendula babyolie van Weleda of de babybalsem (ook voor luieruitslag) helpt heel goed. Gek, mijn meisje is ook verkouden, zou dit inderdaad met elkaar te maken hebben? Dit heeft ze al 3 weken, en ik zorg dat ze vrij kan ademen door een neusspray zoutoplossing regelmatig te gebruiken en 's avonds babyluuf op haar borstje te smeren. Het gaat nog niet over, maar ze kan wel goed ademen, om te drinken en goed te slapen.

succes,

Jootje
 
Hoi hoi,

Ik heb toevallig vanmorgen mijn huisarts gebeld omdat ik mijn dochtertje verdenk van en eventuele koemelkallergie. Ik zat dit te lezen op internet en de symptomen kwamen zo bekend voor. Mijn dochtertje heeft de volgende symptomen: Darmkrampjes met veel huilen,   regelmatig breiige tot dunne ontlasting, rode pukkeltjes en rode vlekjes in haar gezichtje, luchtwegklachten zoals een piepende ademhaling en een verstopt neusje inderdaad maak ik ook gebruik van Otrivin neusspray), spugen, en haar flesje drinkt ze wisselend leeg( ze krijgt 120cc, maar soms laat ze weleens 40cc staan). Dit alles bijelkaar zette mij aan het denken. Op advies an mijn huisarts ga ik vanaf vanmiddag gebruik maken van speciale flesvoeding tegen koemelkallergie voor 2 weken, en dan kijken of dat de klachten minder worden. En na deze 2 weken  dan voorzichtig kleine flesjes proberen van de Nutrilon standaard die ze nu ook krijgt en dan goed kijken of dat de klachten terug komen, want dan kan er met zekerheid vastgesteld worden of dit een koemelkallergie is.
Ik ben benieuwd of dat er nog meer ervaringen zijn met kinderen met een koemelkallergie.

Groetjes van Elly.
 
Hallo,

Ook mijn dochtertje heeft een hele droge huid, en rode bultjes en pukkeltjes in haar gezicht.
Ik ben hiermee naar de huisarts geweest, en hij roept elke keer iets anders over wat het zou kunnen zijn.
Ik kreeg allerlei middeltjes voorgeschreven waaronder hormonenzalf.

Nu heb ik het allemaal laten liggen en gebruik alleen nog maar hele vette hydraterende creme en dit doet het heel erg goed. het zit er nog wel een beetje maar niet zo heel erg meer en de huid voelt niet meer droog aan.

Ze lijkt er verder totaal geen last van te hebben.
 
hallo

allebei mijn dochters hebben ook deze verschijnselen. de oudste is 3 , de jongste 4 maand.
die droge huid kan ook heel goed komen door de verwarming, die zorgt voor een droge lucht.
ik smeer de dames iedere morgen en avond in met zwitsal vernix en dit houdt die huid redelijk goed.
ook zou je waterbakjes kunnen ophangen aan de verwarming.
groetjes mier.
 
Terug
Bovenaan