Pukkeltjes in de nek; wat is dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Thomas heeft vorige week de zesde ziekte gehad. Na de vlekjes over z'n buik en rug kreeg hij pukkeltjes in z'n nek. Volgens mij heeft dit er niks mee te maken, want het lijkt meer op waterpokken alleen vind ik het wel vreemd dat het alleen in z'n nek voorkomt. Wie weet wat het is? Thomas is er verder niet ziek bij; het lijkt erop dat het wel wat jeukt.

groetjes Ida

Hallo Ida,

Kan het zijn dat het komt door de slabber?? (klitteband in de nek) Thijn heeft hier ook soms last van.

Groetjes Bianca

Heeft hij misschien een andere sjaal omgehad buiten, die kriebelt of zat t labeltjes misschien net in zn nekje te irriteren...?
Onze dochter trekt vaak dr slab zelf af en dan is dr nek ook rood door het klittenband dat langs de nek schuurt!

Liefs L81

Bedoelen jullie dan een allergische reactie? Zou kunnen. Het zijn wel echt pukkeltjes en vooral als er gekrabbeld wordt dan wordt de huid ook rood.
We gebruiken alleen slabbetjes zonder klitteband en verder heeft Thomas de afgelopen dagen geen sjaal omgehad. Maar wel bedankt voor het meedenken want zo kunnen we wel dingen uitsluiten.

groetjes Ida

lynn heeft er een tijdje geleden ook last van gehad. Het zag er het zelfde uit en het jeukte ook. Ze krabte haar eigen telkens open.  Ik wilde toen mentholpoeder halen bij de apotheek tegen de jeuk maar dat mag niet meer bij kinderen onder de 2 jaar. Toen kreeg ik iets van vsm(kan niet op de naam komen)en dat werkte perfect. Het was zo weg. Ik ben er nooit achter gekomen wat het nou was. Ik heb toen wel alle labeltjes uit haar kleertjes geknipt.  En haar slabbes waste ik met onze handdoeken mee en daar gooide ik wel wasverzachter bij.(doe ik niet met haar kleertjes)  En dat doe ik ook niet meer. Maar of  1 van die 2 dingen de boosdoener is geweest weet ik niet zeker want ze had er  nooit eerder last van gehad. Maar ze heeft  het sindsdien ook nooit meer gehad dus wie weet......
Hoop dat het snel weg is voor je jochie want jeuk is echt verschrikkelijk.
groetjes

Dat middeltje van VSM heet waarschijnlijk Calendulan; is erg goed bij huiduitslag, verminderd jeuk, verkoeld een beetje (als je 't net gesmeerd hebt). Is volgens mij te krijgen als zalf (erg vet), creme (minder vet) en melk (erg vloeibaar).
Een goede drogist heeft het ook.

'k Hoop dat het snel over is!

Jacoline.

ander wasmiddel gebruikt?dat hadden wij namelijk ook bij aaron en toen kreeg hij dit ook...succes met de kleine man!

groetjes nienke

En?Ben je er al achter wat het is/was?Is het al weg?

liefs

Terug
Bovenaan