pukkeltjes op gezicht / vlekjes op gezicht....bijna 4 mnd oud

hoi hoi,

mijn zoontje van 3,5 maand heeft vaak wat uitsl*g op zijn gezichtje. De ene keer is dat duidelijker zichtbaar dan de andere keer. Voornamelijk vlak na het wakker worden en na een badje zie je het goed.

Soms zijn het pukkeltjes, soms vlekjes (geen puistjes!!). Kan dit duiden op een allergie? Hij heeft er geen jeuk aan.

Hij heeft ook een ooievaarsbeet op zijn voorhoofd en boven zijn oog, maar komt dit vaker voor na een keizersnede? Ik dacht alleen na een normale bevalling?
hoop dat diemand dit herkent.

Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde. Ze heeft ook een extreem droge huid over haar hele lichaam.
De vlekjes/pukkeltjes zijn na een slaapje en badje het meest zichtbaar, na een uurtje zakt het af, En soms heeft ze er dagen geen last van. Het heeft te maken met warmte waar ze slecht tegen kunnen.
Ze heeft ook last van smetplekken onder haar kin en in haar nekje. soms is het weg, en dan is het er weer. Daar doe ik talkpoeder op.
Een ooievaarsbeet heeft zij ook, op haar enkel. Maar een ooievaarstbeet zit in de genen, en wordt ontwikkeld tijdens de aanmaak van het kindje met het hele bloedvatenstelse. Heeft dus niks te maken met ene keizersnede. Het is een teveel aan bloedvaatjes. Ze sterven vanzelf af, en met twee jaar zie je er niks meer van! Mijn zoontje had het ook, op dezelfde plek, zelfde been!

Hallo,

ons zoontje heeft ook weleens last van pukkeltjes op zn gezichtje, dit heeft hij dan meestal als hij in de auto heeft gezeten, waar het warm was.
Komt dus idd door de warme, een soort van zweetpukkeltjes denk ik??
Jullie hebben het over een ooievaarsbeet... wat is dat prs??

Groetjes Debby.

Ons dochtertje, 10 weken oud, heeft ook al een paar weken rode pukkeltjes op haar gezichtje en vooral in haar nekje. Het heeft ook even op haar buik gezeten.
Op het consultatiebureau zeiden ze dat het waarschijnlijk het begin van eczeem was, maar het is nu al veel minder. Op haar gezichtje zelfs helemaal weg. Ook in haar nekje is het een paar dagen weg geweest. Ik doe de was nu tegenwoordig alleen met Neutral en dan ook het lange programma. Volgens mij helpt dat wel.
Het kan ook door bepaalde kleding komen waar ze gevoelig voor zijn.

Een ooievaarsbeet is een rode plek, meestal in het nekje. Jasmine heeft het ook en is op de natuurlijke manier geboren. Ik heb nog nooit gehoord dat een ooievaarsbeet alleen bij 'keizersneekindjes' aanwezig zou zijn.

Ooohhh, dan heeft mijn zoontje dat mss ook wel, ook in zn nekje.
Het is geen groot vlekje hoor, meer een stipje.
Zo leer je nog een wat
Maar die gaan wel weg dan? (niet dat dat zoveel uitmaakt, hij blijft toch de mooiste voor ons).

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan