Pukkeltjes op plasser door natte luier

Hallo,

Beetje raar maar mijn dochtertje van net drie is s'nachts nog niet zindelijk dus draagt ze dan nog een luier. Nu is het alleen zo dat ze precies op de plek waar de luier zit, helemaal onder de pukkels zit... Echt een akelig gezicht. Maar ja, ze is er volgens mij nog niet aan toe om s'nachts zonder luier te slapen (ze slaapt heel vast). Heeft iemand hier ervaring mee? of evt tips om dat volledig zindelijk maken te stimuleren? Ze wil wel maar ja daar zijn we er nog niet mee natuurlijk.

Nou vast bedankt!

Groetjes,
Wendy
 
Hoi Wendy,

Onze dochter was 's nachts ook maar niet zindelijk. Van een vriendin kreeg ik toen een goede tip: bij de Hema verkopen ze hoeslakens voor het matras met een gewoon elastiek in de hoeken, maar het midden, dus waar je op ligt is een soort zeiltje. Gewoon die luier uitlaten als ze naar bed gaat. Bij ons is het twee keer fout gegaan en nu is ze heel de nacht droog. Verder kan ik je nog als tip geven dat je haar een half uurtje voordat ze naar bed gaat niet meer moet laten drinken en net voordat ze haar bedje in gaat laat je haar nog een keer goed plassen.
Succes!
Groetjes, Sandra
 
Terug
Bovenaan