Pukkeltjes op wangen

Lieve collega moeders,

Mijn dochter is nu 5 weken oud en heeft op  beide wangetjes pukkeltjes. Het lijken wel kleine puistjes. Ze krijgt overigens borstvoeding. Is dit normaal? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Petra

hoi ik geloof dat dat te maken heeft met ons je kind reageert op jou hormonen het gaat vanzelf weer weg hoe lang dat duurt weet ik niet bij mijn jasmijn duurde het een paar dagen geloof ik en bij martin langer is tweeling maar goed ik smeerde er wat zwitsal creme op en dat leek te helpen maar goed weet dit niet heel zeker heb het geloof ik ergens gehoord of gelezen
groetjes Elena

Hoi Petra,

De pukkeltjes komen inderdaad van de hormonen die in de moedermelk zitten. Het is wel een sneu gezicht he? Het kan ook in nek, hals en op bovenlijf gaan zitten, dit kan allemaal geen kwaad.
Waarschijnlijk zijn de borstjes van je dochter ook een beetje opgezet, dat komt ook van de hormonen.

Als er witte kopjes op de pukkeltjes komen te zitten zou je het beste even de huisarts kunnen bezoeken, het kan zijn dat er dan een ontsteking bijzit (heb ik op het cb gehoord).

Onze Marijn heeft vanaf de 3e week heel veel pukkeltjes gehad en ze verdwijnen vanzelf, hij is nu ruim 7 weken en je ziet bijna niets meer.

Groetjes

hey
of het echt van borstvoeding komt???
allebei mijn kids hebben het gehad ook rond 5 weken en kregen flesvoeding toevallig het kindje van mijn buren scheelt 3 weekjes met mijn kleine man en die heb het ook gehad ook fles
eerst pukkeltjes en daarna heel schraal kreeg van het cb te horen calendulan creme ja als het schraal wordt
marijke

Ok. Dank jullie wel.
Het wordt inmiddels al wel wat minder. Het is alleen nog een beetje schraal.
Van CB hoorde ik inderdaad dat dit normaal. Ik ga nog wel proberen om wat calendula zalf te gebruiken tegen de schraalheid.

Terug
Bovenaan