pukkeltjes

Mijn zoontje is nu 4,5 week oud en heeft sinds 2 weken allemaal rode pukkeltjes in zijn gezicht. Nu zegt iedereen dat dit komt door de borstvoeding en dat het geen kwaad kan. Maar hebben jullie tips hoe ik zijn gezichtje verzorgen kan?

Groetjes,
Kirs
 
Onze zoon heeft dit ook gehad; het werd minder toen ik van om de 3 naar om de 4 uur voeden ging en het was over toen hij volledig de fles kreeg. Je kunt er beter niets op smeren! Hou voor jezelf in de gaten dat je geen vette dingen eet.
Gelukkig kan het geen kwaad en heeft je kindje er geen last van, maar mooi is anders he!
 
Mijn dochtertje had het ook, maar tegen mij werd gezegd dat het niet aan de borstvoeding lag maar aan de hormonen van je zwangerschap, zuigelingenacne wordt het genoemd op het cb. Ze krijgt nu inmiddels flesvoeding en ze heeft ze nog steeds, dus had inderdaad niets met bostvoeding te maken.
 
Hoi het hoeft niet van de bv te komen hoor.
Het is nog door de hormomen die de kindertjes van jou meegekregen hebben.

Heel veel kinderen hebben er last van het word ook babyacne genoemd. Trekt vanzelf weer weg.

Succes en geniet lekker
 
Mijn dochtertje heeft er ook veel last van gehad, veel rode pukkeltjes met een wit puntje erop en daarnaast was haar gezichtje schraal en droog. Ik heb er bepanthène-zalf opgesmeerd en dat hielp perfect. Dit is wel een vette zalf dus ik weet niet of je baby last heeft van schrale plekjes....
 
Mijn dochterje had het ook, en inderdaad werd gezegd dat het komt door de hormonen van de moeder.
Het advies was helemaal niks op doen en inderdaad het is vanzelf weer weggegaan.
 
Terug
Bovenaan