Pukkeltjes

Hallo mede-mama's,

Mijn zoontje Stan van 10 maanden heeft sinds een paar dagen drie pukkeltjes; één op het voorhoofd, één op zijn arm en één in het nekje. Ik heb geen idee waar ze opeens vandaan komen. Het zag er eerst uit alsof het een muggenbult zou worden, maar het wordt steeds meer een pukkeltje maar zonder "kopje".
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie het ook wel eens meegemaakt? Hoe lang heeft het bij jullie kind geduurd voordat het weg ging? Zou het een begin van een kinderziekte kunnen zijn?


Groetjes Marieke
 
Hoi

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij een begin van een kinderziekte. Of ben je begonnen met iets anders te eten? Misschien is het een reactie daarop.
Of wat ook nog kan is misschien warmte pukkeltjes? (heeft mijn man soms ook )

Ik hoop voor je dat er wel wat mensen met ervaring reageren

Groejtes
Caroline
 
hoi,
het kan ook heel goed wel een muggebult zijn hoor.
die zien er anders uit dan bij ons omdat hun er niet aan krabben.
het jeukt wel maar ze hebben nog niet het besef daar tegen te krabben.
als er een blaasje op komt zou ik wel even naar de huisarts gaan want op deze leeftijd kunnen ze ook waterpokken krijgen.
en dan denk je: wat een wijsheid...
ik had dezelfde vraag vorige week op het cb vandaar dat ik het weet...
groetjes helma
 
Hoi,
klopt idd een muggenbult bij een klein kind ziet er heel anders uit. dan bij ons komt idd door het niet krabben.

Eerst lijkt het een muggenbult te worden daarna word het een rood pukkeltje.
Zeker in de zomer heb ik veel ouders op het werken die zich afvragen wat het is omdat we het niet anders kennen dan dat wij ze hebben.

succes
 
Bedankt voor jullie reacties!
Vanochtend was ik met Stan op het CB voor zijn 11 maanden prikje en controles. Heb daar de plekjes laten zien en de verpleegkundige vond het geen uitgesproken pukkeltje voor waterpokken, maar het zou het wél kunnen zijn. Lekker vaag antwoord dus.
Twee weken  geleden heerste er (hoorde ik net van mijn man) wel waterpokken op het KDV. De incubatietijd is 2 á 3 weken dus het zou kunnen....
We zien wel of er nog meer bij komen.
Trouwens wel  prettig om te lezen dat muggenbultjes bij kids er anders uit zien dan bij volwassenen.

Groetjes Marieke
 
mijn zoontje heeft ook van die pukkeltjes 5 stuks.
hij heeft ze nu 2 weken en zijn nu langzaam aan het weg trekken.
Ik ben er vanuit gegaan dat het niet zo erg was, omdat hij er totaal geen last van heeft gehad.
ik dacht ook dat het waterpokken of muggenbulten zouden zijn.
Maar ze gaan weg, al duurt het best lang.

groetjes Ilse
 
Terug
Bovenaan