pukkeltjes!

Hoihoi ik zat bij zwanger op het Juli forum maar onze kleine meid Jenna Dionne is op 24 juni geboren dus kom ik hier ook gezellig mee praten.

Even een vraagje aan de moeders die ook borstvoeding geven, zitten jullie ukkies ook zo onder de pukkeltjes? Jenna heeft echt haar hele koppie er onder. Ziet er zo sneu uit.

Het schijnt van de hormonen en de vette melk te komen en gaat vanzelf weer weg, maar vroeg me af of er meer baby's waren die er zo onder zitten?

hee joycesdh

welkom... zelf ben in in juni uitgerekenden maar is de kleine in mei geboren met 37 weken is dus nu 2 maanden...

onder tussen zijn de pukkeltjes groten deels wel maar hij heeft ze ook heel erg gehad... zelf op zijn hoofd... nu heeft die soms een paar... maar is niet meer zo erg!!!

hej hallo,

onze kleinde knul jannick is op 22 juni geboren. en zijn hoofdje zit nu ook helemaal onder de pukkeltjes.
heb het consultatie brueau gebeld en die zei dat de vette melk er niks mee heeft te maken.

ben dus naar de huisartst gegaan. deze zei dat het gewoon komt omdat de kleine aan alles van buitenaf moet wennen, gaat meestal vanzelf over. ik kon er wel iets voor krijgen als ik dat wou, maar hij heeft er helemaal geen last van, dus wacht het gewoon af.

ik zou me er niet te druk over maken komt heel vaak voor en als ze nog gewoon wil eten en slapen en niet anders gedraagd dan komt het vast wel goed en anders gewoon naar de huisartst gaan.

succes

Hallo!!
Onze meid is op 29 juni geboren. Ik geef flesvoeding en Tara heeft eigenlijk ook al snel last van (melk)pukkeltjes op haar neus gekregen. Nu heeft ze ook wat pukkeltjes op haar voorhoofd, Maar heb niet het idee dat ze er last van hebt en de kraamzorg zei dat het vanzelf wel weer weg zal trekken...

Ze heeft ook af en toe last van vlekjes die verschijnen en redelijk snel weer verdwijnen hihi, schijnt ook normaal te zijn aldus de kraamzorg.

Hoihoi,
Mijn dame is van 10 juni en na 3,5-4 weken zat ze ineens van de ene op de andere dag helemaal onder! En dan bedoel ik echt haar hele gezicht en daarna zelfs ook wat op haar hoofd, onder haar haar. Het was inderdaad geen gezicht, maar ze had er ook geen last van gelukkig. Ze is nu zes weken en het is al een stuk beter. Nog niet helemaal weg, maar veel minder en ook niet meer zo rood.
Van de week was ik op het consultatiebureau voor de standaard controle en de arts zei dat het echt de hormonen zijn die ze van mij heeft meegekregen uit de baarmoeder en nu aan het afbreken is. Met 8 weken is het meestal weer helemaal over.
Dus zolang je kleintje er geen last van heeft vooral niet druk om maken!
Groetjes!

ps ze krijgt er wel een heel droog huidje van in haar gezicht dus ik smeer met een cremetje van weleda.
Toch gek he, die baby-puberteit ;) ?!

Ook mijn dochter heeft ze, ze is van 14 juni. Ik ben er dan wel mee naar de dokter geweest, maar meer omdat bij mijn oudste dochter een klasgenootje was die roodvonk had.
Gelukkig had ze dit niet. HAd het ook niet verwacht, aangezien ze er ook geen last van heeft.
Dokter zei ook dat het van de hormonen kwam. Wacht rustig verder af. Bij haar zit het ook op haar wangen, onder haar haar en op het bovenste van haar borst.

Terug
Bovenaan