Pukkeltjes

Onze dochter heeft momenteel last van pukkeltjes. Waarschijnlijk van de vette (borst)voeding en de hormonen. De pukkeltjes komen ook op na een voeding en zakken daarna iets weg. Het lijkt wel steeds erger te worden.
Iemand een tip voor zalf of creme????

Saar heeft dit ook, de lactatiekundige zei dat je wellicht wat BV op haar gezichtje kunt smeren. Geen idee of het werkt aangezien ze net weg is en ik het dus nog niet heb kunnen proberen.

Hier een augustusmamma, pukkeltjes horen er bij veel kindjes idd bij. Alle 3 mijn kindjes hebben het gehad, bij de jongste (van 15-8) is het nu zo goed als weg. Mijn ervaring is dat af en toe insmeren helpt, het voorkomt iig dat het huidje erg droog wordt en de pukkeltjes zijn snel minder vurig en trekken weg (al komen er de eerste tijd wel ook gewoon weer nieuwe bij). Bij de oudste 2 heb ik Bepanthen gebruikt, nu heb ik Weleda creme en dat heeft ook goed geholpen. Druppel borstvoedingsmelk heb ik trouwens meerdere malen geprobeerd, maar dat hielp hier niet.

Bij mijn weten zijn het jouw hormonen die uit het lijfje van je kindje gaan. Lotte (2wkn) werd VMO ook wakker met allemaal pukkeltjes op dr voorhoofdje. Gaat vanzelf weer over!

Terug
Bovenaan