Pulken en krabben (skin picking)

Even wat heel anders.....
Onze oudste dochter (8jr) pulkt en krabt al een jaar lang alle wondjes open, tot bloedens en tot infectie toe. We hebben al van alles geprobeerd, maar het lukt niet om het te stoppen. Zelf zegt ze ook dat ze het 'moet' doen en er niet mee kan stoppen.
Een heel verhaal wat we al geprobeerd hebben, dat zal ik jullie besparen, maar ik vroeg me af of iemand dit probleem herkent, van zichzelf of van een ander, en natuurlijk vooral wat er aan te doen is. Alle voor-de-hand-liggende oplossingen zijn al uitgeprobeerd. Het gaat écht om een dieper liggend probleem, ik maak me best zorgen.
Sinds gisteren weet ik dat er een naam voor bestaat: dermatillomanie of skin picking. Alleen lees ik vooral dat oudere kinderen of volwassenen hier last van hebben. Ervaringen hoor ik heel graag!!

Hey meid,

Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij je zorgen maakt. Ik hoop dat je een oplossing krijgt of in ieder geval een reden waarom ze dit moet doen (misschien heb je die al).
Sterkte ermee.

Liefs Frida

Hoi Hannah

Heb je al een keer met je huisarts hier over gesproken, misschien kent hij wegen die je kunnen helpen hierbij. Verder ken ik het niet maar ik zal wel hulp inschakelen straks houd ze nog lelijke litekens eraan over.

Liefs van Mariska

Hoi,

Ik ben het met mariska eens.
Ik zou ook even met de ha gaan praten, zeker omdat je dochter aangeeft echt drang te hebben om het te doen, en als ze er infecties van krijgt houd ze er misschien idd lelijke littekens aan over!
Veel suces ermee,

Liefs MJ

Terug
Bovenaan