Punctie is achter de rug!

Hoi meiden,

Vanochtend heb ik mijn allereerste IVF-punctie gehad, ben net weer thuis uit het ziekenhuis. Het is mij ook enorm meegevallen, het was best interessant om te zien hoe je follikels dan ineens leeglopen. Ik heb vol bewondering zitten kijken. Manlief is daarna naar het EMC gegaan om daar zijn klusje te klaren. Helaas was de kwaliteit weer niet al te goed. Hij moest dus ook 2x "produceren" (echt een vreselijke term). Uiteindelijk bleek dat het aantal zaadcellen net onder de norm voor IVF lag, het wordt nu dus ICSI. De bevruchtingskans ligt daar veel hoger. Bij mij zijn uit de 6 follikels maar liefst 5 eicellen gekomen, dus ik mag niet klagen. Hopelijk krijgen we a.s. zaterdag een heel goed telefoontje uit het EMC en kunnen er 2 embryo's teruggeplaatst worden. Meiden, duimen maar weer!

Pleun, het is dus exact hetzelfde verhaal als bij jou! Manlief kwam helemaal gefrustreerd terug uit het EMC, die van jou ook? Allemaal gezeik over tekenen voor ICSI en er moest beslist een 2e tel.nummer afgegeven worden, terwijl wij zaterdag gewoon thuis zijn. Al met al een hoop gezeik om niks.

Kruimel, heel veel succes morgen. Het valt echt mee!!!!

Liefs, Ibbeltje

Hi Ibbeltje,,,,
5 eicellen gevonden..nou dat is zeker niet om te klagen.... vond je de puntie pijnlijk??
dus nu maar afwachten op een telefoontje of er een bevruchting heeft plaatsgevonden...dit zijn de spannende dagen....
ik ga de komende 2 maanden weer aan de lucrin en dan hopelijk in maart voor IVF poging nr 2.
dus ik zit nu weer in de wachtkamer!!
ik zal duimen voor je dat het raak zal zijn......

gr
FF

Hé Ibbeltje,

Ik denk al de hele ochtend aan je, was zo benieuwd hoe het gegaan was.
Ik kwam vanmorgen om 10:00 uur uit bed, en toen moest ik meteen aan jou denken; zo van, die heeft het al achter de rug.

Ik ben blij om te lezen dat alles je is meegevallen, 5 van de  6 is een goede score.
Nou maar hopen dat er een goede bevruchting en celdeling plaatsvind.

Heb jij nog een verdoving gehad?
Ik moet vanavond een Diazepam (om rustig te worden) innemen voor het slapen gaan en morgenochtend een Naproxen zetpil en 2 Diazepam tabl.
Ik KAN voor of tijdens de punctie om een morfine shot vragen maar weet niet of dat nodig is (arts zegt van niet). Nadeel daarvan is dat ik de rest van de dag niets meer waard ben.

Mag ik ook vragen wat de score  was van het zaad?
Grote kans dat wij ook voor ICSI moeten aangezien het zaad van mijn man ook erg slecht is. Ben benieuwd waar bij hun in het zh de grens ligt.

En hoe lang heb jij moeten wachten op je man totdat hij terug kwam?
Moet ik spullen (boek, pyamabroek ofzo) meenemen.
Hoe ging het allemaal in z'n werk daar in het EMC (met je man).

Ik stel wel een hoop vragen hé, hahahahahaa, maar ben zo ontzettend zenuwachtig.

Ik hoop snel wat van je te horen.

Kruimel

Oh ja, waarom laat jij er 2 terug plaatsen?
Er wordt ons constant geadviseerd om de 1ste poging maar 1 embryo terug te laten plaatsen.

Nu hou ik op met vragen hoor

Hoi hoi,

Kruimeltje wat stel je toch een hoop vragen ! Geeft niks hoor meid, je kunt het beter maar allemaal een beetje weten. Ik zal proberen het zo goed mogelijk te vertellen. Ik moest maandagavond om 22.30 uur 10.000 eenheden pregnyl spuiten. Dat vond ik best heftig, had er gisteren ook best last van. Gisteren heb ik helemaal geen medicijnen gebruikt, ook geen diazepam. Vanochtend heb ik zelf uit voorzorg een paracetamol ingenomen, ook om een beetje rustiger te worden. Ik was best zenuwachtig hoor! Voor de punctie begon werd eerst met een echo gekeken of de follikels er allemaal nog zaten en werd mijn vagina gespoeld met water. Daarna kreeg ik een infuus met morfine en natibiotica. Normaal krijgen ze bij ons in het ziekenhuis alleen morfine. Omdat ik endometriosecysten in mijn eierstokken heb, heeft de arts uit voorzorg antibiotica erbij gedaan om de kans op een infectie te verkleinen. Van die morfineshot kreeg ik een heel raar gevoel in mijn hoofd, een beetje duizelig. Na een paar minuutjes verdween dit en toen begon de punctie. Ik vond het niet echt heel pijnlijk, alleen de eerste prik is even fel. Maar goed te doen hoor! Helaas moest de arts voor de laatste follikel door de cyste heenprikken, dus de antibiotica was niet voor niks. Daar heb ik trouwens ook niets van gevoeld hoor. Je moet gewoon meekijken op het scherm, dan zie je precies wat er gaat komen. Het is nog interessant ook. Toen het klaar was, is mijn hubbie meteen met de koffer naar het EMC vertrokken. Ik werd naar de dagbehandeling gebracht. Uiteindelijk was mijn man pas om 12.30 uur terug uit het EMC. Dus ik heb daar wel een poos gelegen. Ik had wel een boek meegenomen, maar had geen zin om te lezen. Ik raad je aan om je sokken aan te houden met de punctie. Verder had ik een trainingsbroek meegenomen, maar ik heb gewoon lekker in mijn onderbroek in bed gelegen. Ik was wel zo slim geweest om alvast een maandverbandje in mijn onderbroek te doen tegen eventueel vloeien.
Volgens mij lag het aantal zaadcellen rond de 3,5 miljoen (1e keer) en 1 miljoen (2e keer), maar  bewogen ze veel te traag. Het aantal lag net onder de norm voor IVF, dus ze hebben aan ons de keus gelaten of we voor IVF  wilde gaan of toch ICSI. Nou, die keus was voor ons snel gemaakt.  Hier moet je mij niet aan ophangen hoor,  dit heb ik even vluchtig van mijn man meegekregen.  Hij heeft trouwens niet echt een goede ervaring met het EMC, het was onwijs druk, moest lang wachten, en allerlei onnozele vragen en procedures waar hij niet goed van werd. Maar dat kan ook echt aan ons liggen, wij hebben in het verleden ook niet echt goede ervaringen met het EMC gehad.
Ik dacht  dat er bij ons ook standaard bij de 1e poging maar 1 embryo teruggeplaatst werd, maar we moesten vandaag beslissen hoeveel we er teruggezet willen hebben. Ik heb de keuze aan mijn man overgelaten, we hebben het er wel eens over gehad. Maar we laten er dus 2 terugzetten (als er 2 bevruchtingen zijn), omdat we dan meer kans hebben dat er 1 van de 2 blijft zitten. Als ze alletwee blijven zitten, zijn we meteen klaar. We vinden het ook geen probleem als we een tweeling krijgen.
Nou Kruimeltje, het is een heel verhaal geworden. Hopelijk heb je er wat aan. als je nog vragen hebt, stel je maar gerust. Ik zal vandaag regelmatig op het forum kijken.
We gaan nu met goede moed door naar zaterdag, hopelijk kom ik dan met zeer goed nieuws!

Liefs, Ibbeltje

Hé Ibbeltje, lekker dat het achter de rug is. Echt, het kan gewoon geen toeval, exact hetzelfde verhaal als dat van ons, ook 2 x in het EMC, bla bla bla. Nou meid, ik ga voor je duimen hoor, hopelijk komt het allemaal goed in 1 x

Dikke kus van Pleun

Hoi Ibbeltje,

Gelukkig dat het je is meegevallen. Het is ook allemaal interessant om te zien. Weet je wat nog mooier is. Als je de terugplaatsing hebt en je ziet dat kleine emmytje naar binnen gaan. Dat ziet een normaal mens niet. En wij gelukkige IVF-mensen wel. Toch ook wel een heerlijk gevoel toch?

En mijn vriend moest ook 2x produceren. Wij hebben dus ook ICSI gehad. En ook wij moesten hiervoor op het laatst moment voor tekenen.
5 eitjes is een mooie score hoor. Laat ze nu maar lekker bevruchten daar in dat schaaltje. Wat moeten jullie trouwens lang wachten tot zaterdag??? Wij hadden de dag erna al bericht of er bevruchting was. Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis toch weer anders is.

Ik wens je in iedergeval heel veel succes en hopelijk dadelijk een mooie zwangerschap. Ons is het ook de 1e keer gelukt. Ben nu alweer 8 weken en 1 dag zwanger.

Liefs
Nicole

Hé Ibbeltje,

Het  is een duidelijk verhaal geworden hoor, tnx.

Was die 3,5 miljoen NA bewerking of ervoor?
Als het  NA de bewerking was, nou dan kan hij  z'n lol op als dat nog net onder de grens van IVF is. Dan mag hij ook 2x. Zou hij blij mee zijn.

Wij zijn dolgelukkig als hij de 3 miljoen haalt. Mijn man heeft bij de allereerste testen en bij de IUI's een paar keer een score gehaald van 700.000  NA bewerking. Meestal schommeld hij zo tussen de 700.000 en 1,7 miljoen  NA bewerking.
Bij de 1ste IUI  had hij een superscore van 3,2 miljoen NA bewerking. Gossie, wat waren wij trots, voor ons was dat echt een hele hoop zaadjes. Van deze IUI ben ik ook zwanger geworden <------ miskraam na 7 wkn. Dus het kan wel.
Daarna heeft hij nooit meer zo'n hoge score gehaald.

Maar ja, we wachten maar af hoe het loopt. Ik ben  "de jongens" die de strijd moeten gaan leveren al flink wat moed aan het inspreken. Hopelijk luisteren ze naar me.

Kruimel

Terug
Bovenaan