punctie viel heel erg mee

Hai meiden,

ik heb vandaag mijn eerste punctie gehad en wilde jullie even melden dat het allemaal heel erg meevalt. Voordat ik ging, was ik ook op zoek naar geruststellende woorden op het forum, dus ik denk, die geef ik jullie nu maar even. Na een prik in mijn bil om de bloeddruk laag te houden, werd ik in de beugels gelegd en legden ze steriele doeken over mijn benen en buik. De arts en verpleegkundige stelden me goed gerust. Ik moest stilliggen voor de eerste prik en er vooral niet van schrikken. Uiteraard voel je het goed en zijn sommige krampjes niet leuk, maar de pijn was heel goed te verdragen. En binnen 10 minuten was het klaar en kon ik me al weer aankleden. Na het wachten op de (goeie!!) uitslag konden we naar huis, en nog steeds heb ik weinig of geen pijn gekregen. Ik heb de hele dag verwacht dat dat nog zou komen, maar het is nog steeds rustig. Zelfs geen bloedverlies! Ik ga morgen weer lekker aan het werk, voel me prima. Ik hoop dat ik zo een paar van jullie een hart onder de riem heb gestoken die tegen de punctie opzien. Hoeft echt niet, ook al is het natuurlijk bij iedereen anders. Maar wij vrouwen zijn zooooo sterk!!!

Dit is inderdaad goed om ff te horen!!! Lekker zeg dat het zo is meegevallen!! Ik ben ook aan de beurt voor die 'feest' dus ik hou me maar vast aan jouw verhaal!
Ik begrijp dat de uitslag ook goed was?? hoeveel eitjes had je??

lfs inge

Ik had 11 eitjes, terwijl met de controle echo's er maar 2 en later 3 te zien waren. Dus in een paar dagen na Pregnyl spuiten kan er nog veel gebeuren!
Morgen horen we of   er eitjes bevrucht zijn. spannend.
Inge, Ik las dat jullie 2 eitjes laten terugplaatsen als de kwaliteit niet top is. Vind ik ook wel een goeie deal, maar ben je niet bang dat je meer risico loopt op een tweeling?
Ik heb dit nog niet besproken met het ziekenhuis, ging er in principe vanuit dat ik er maar 1 teruggeplaatst wil. Maar door jouw 'deal' begin ik daar wel aan te twijfelen....

Hoi,

Er zit inderdaad een risico aan een tweelingzwangerschap. Daar wijst het ziekenhuis inderdaad op. Bij de eerste ivf wordt er zowiezo maar 1 teruggeplaatst. Bij poging 2 en 3 hebben we een keuze. Dan wordt het risico van een tweelingzwangerschap weer afgewogen tegen de kans op een zwangerschap. Als er een heel goed eitje is dan heb je met 1 'genoeg' kans en als ze ietsje minder zijn bv 2 goede dan is het 'gebruikelijk' dat er 2 worden worden teruggeplaatst. Het blijft natuurlijk een risico tegen een kans afwegen.
We hebben ook gekozen voor invriezen. Dan kunnen we bv 5 pogingen hebben doordat er tussentijds nog een eitje kan worden teruggezet. Afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk. We zullen per keer afwegen welke keuzes we maken denk ik.
Voor nu duim ik even heeeel hard voor jou hoor!

lfs ing

Terug
Bovenaan