Punctie zaterdag gaat niet door!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wij zijn gister naar het ziekenhuis geweest voor de tweede meting. Ten eerste had ik een echocsopiste (  heb geen idee of ik dit wel goed schrijf) die meer met haar woonboot bezig was dan met mij. Ze was tijdens mij echo aan het bellen voor haar eigen prive. Haar boot moest geverfd worden maar dat ging niet zo als het hoorde. God wat vond ik dit vervelend. Tijden haar telefoongesprek maakte ze gebaren dat ik mij al vast maar uit moest gaan kleden en al vast maar moest gaan liggen. Dit is toch niet normaal???
Naja. Uiteindelijk de echo. Die ging zo snel. Ik zag mijn eigen baarmoederslijmvlies maar ze zei er niks over. Toen ging ze een seconden naar mijn rechtereierstok en direct naar links. Ze zei: VAN  RECHTS MOETEN WE HET NIET HEBBEN!
Op de linkerkant zag ik  meerdere follikels. Tijden het meten zei ze, ik wil je morgen terug zien. Ikke vroeg: WAAROM? OMdat je follikels niet goed groeien en nu nog maar 16 mm zijn. Ik moest me als een idioot weer aankleden en werd bijna zo weer buiten gegooid. Kon nog net zeggen dat ik nog maar voor een dag hormonen had. Dat moest ik maar bij mijn eigen apotheek bestellen. Het is me uiteindelijk gelukt dat het door het ziekenhuis met spoed besteld werd. En daar stond ik samen   met mijn man weer buiten de deur. Snapte er helemaal niks meer van. Oh ja op het eind zei ze nog: MAAR MAAK JE NIET DRUK EN ALLES KOMT GOED!!

Nou dan willen de hormonen wel opspelen. Ik heb gehuild!! Als een klein kind. Wat was ik boos. We moeten zometeen terug en weer bij haar. Als ze nu weer zo is dan ga ik er echt wat van zeggen. Het is misschien voor haar de normale gang van zaken maar voor ons is dit heel belangrijk. Verder hoop ik zo dat mijn follikels toch nog gegroeid zijn.
Oh ja, en ik heb rechts nu 1 follikel en links 4.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het even kwijt!

lfs Roelien

Hey Roeltje,

Nee dit is echt niet normaal. IVF is al zwaar genoeg zonder dat je doo zo'n mens zo behandeld wordt. Hier mag je zeker wat van zeggen.
Duidelijkheid wil je hebben. Jij kunt niet zien wat zij zien.

Hopelijk heb je de volgende keer iemand anders. En trouwens 16mm begint al goed hoor. De follikels moeten tussen de 16 en 20 mm zijn voor een punctie dus je gaat zeker de goede kant op.

Houd moed

Liefs
Nicole

Nou ik vind het echt niet normaal dat ze je zo heeft behandeld. Het is al geen pretje. Je komt er niet echt voor de lol.

Ik hoop dat je volgende afspraak beter is gegaan en anders zou ik er ook iets van zeggen dan weet ze voor de volgende keer dat ze ander met je om moet gaan.

Ik vind het ook de goede richting opgaan. Hou moed je eitjes komen er wel.

Liefs Sabine

Nou ja wat denkt die meid wel zeg.........
Is echt niet normaal, kan ze dat niet in haar pauze doen ofzo
Ik vind 16 mm ook niet slecht dacht idd ook dat ze rond de 20 mm moeten zijn..... En ze groeien gemiddeld 2 mm per dag toch?
Ik duim voor je meis!!!!!

He meiden,

Ben net terug uit het ziekenhuis. Was weer dezelfde dame. Toen we binnen kwamen kregen we zowaar een hand. Heb toen om haar naam gevraagd omdat ze dit van de dukte gister vergeten was. Zo heb ik het ook gezegd. Toen ben ik maar gelijk door gegaan en heb gezegd dat ik ze gister wel heel erg druk vond en niet veel uitleg kreeg. Ze bood haar excuses aan. Bij de echo heeft ze nu alles goed uitgelegd. Ze zei ook dat ze het zo zonde voor mij vond. Dit ivm mijn vroege overgang. Gelukkig ben je er zo jong achter gekomen zei ze. Ach ok zo erg is ze dus ook weer niet. Maar ze weet nu in ieder geval hoe ik er over dacht.

Nu mij follikels. Ik had gisteravond veel pijn en wist niet wat dat was. Dit kan heel goed de groei geweest zijn want vanacht zijn ze 3 mm gegroeid!!! Dus ze zijn nu 19 mm. Zorgen voor niks geweest. Tja ik wist gewoon niet wat de bedoeling was. Dus aanstaande zondag om 10.30 uur hebben wij de punctie. Vanavond om 23.30 uur pregnyl zetten en morgen de pijnstillers. Oh ik vind het wel spannend.

Verder ben ik hel verkouden aan het worden en dat komt nu niet zo goed uit. We hebben net de hele drogist leeg gekocht. hahahaha. Allemaal vitamientjes!!

Omdat ik vanacht zo weinig geslapen ga ik maar even een paar uurtjes liggen. Nou meiden in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Geniet van jullie weekend.

lfs,.

Roelien

hé meis,

wat een belachelijke muts zeg.
zeker nooit van medegevoel gehoord.
en al helemaal niet van fatsoen.
trek het je niet te veel aan.
ik zou het wel de volgende x opnoemen.
het is al vervelend om constant naar het ziekenhuis te moeten gaan,
en je steeds van je gevoeligste kant te moeten laten zien....
dan maakt zo'n reactie het er niet gemakkelijker voor je op.

maar goed,16 is idd. wat te klein. helaas!
ze willen minimaal 20mm.
ik hoop dat ze nu wat vlotter willen doorgroeien.
suxes,
groetjes,jana.

oeps,

zie dat we tegelijk gereageerd hebben....
je bent alweer naar het ziekenhuis geweest.....

goed dat je het opgenoemd hebt!
en ik ben blij voor je dat je eitjes toch nog snel gegroeid zijn.
veel suxes aankomende zondag!!

groetjes, jana.

Goed dat je het gezegd hebt en netjes van haar dat ze nu de tijd voor je heeft genomen.
Zo hoort het toch wel te gaan.
Spannennnnnnnnnnd zeg.
Succes Zondag met de punctie. Ik zal voor je duimen.

Liefs Sabine

Terug
Bovenaan