Puntjes en andere versierselen

Iemand vroeg hoe je de puntjes op de naam Yoëll kon krijgen.
Hieronder een uitleg van iemand die veel achter de pc zit (voor het werk en belangrijker dit forum..)...uhh ikke dus.

Die puntjes doe je door de  " (aanhalingstekens)  en dan de letter (dus -e-) te typen. Je krijgt dan ë!

Dit geldt het zelfde voor een streepje op een letter:   ' en dan de letter die je wil.
Of een streepje terug: ` en dan de letter die je wil (kan ook met hoofdletter hoor!)

ë
é
è
ï
Ä
Ã’
etc
etc

Dus geen reden of excuus meer om Esmé en Yoëll verkeerd te schrijven!!!

Liefs Jeske

ëëëëë THANKS!!!!!!
Ben helemaal blij hiermee!
Ik heb dus echt geen ervaring met de pc, dit forum kost me dan ook erg veel   tijd omdat ik zoveel fouten maak.
Maar goed ik schrijf mijn naam dus altijd zonder puntjes omdat ik geen idee had hoe ik dit op mijn laptop moest doen.

groetjes Daniëlle. Jippie!!!! met puntjes, ben zo blij!!!

Dat is handig, je krijgt de e met puntjes ook door ALT137. Dus de Alt knop inhouden en dan 137 erbij typen. Ooit wist ik ze bijna allemaal uit mijn hoofd, had op het werk ook zo'n lijstje naast mijn scherm hangen. Zal mijn oude collega eens bellen, of ze hem door kan mailen.

Gr. Marieke

na ontelbare scripties tijdens mijn studie was ik ook echt een computer-nerd. Helaas werken de Israelische toetsenborden anders en ik ben er nog steeds niet achter!! Sorry dus Esme en Yoell en anderen

Heel goed Jetske, houdt ze scherp  ...

Voor de Macers: é is alt‘e’ en dan e of andere letter waar je de ´op wilt hebben...

ë is alt‘u’ en dan e of andere letter waar je de ´op wilt hebben...

` is alt‘`’ etc.

^ is alt ‘u’ etc.

of zie

gróètjûs!!!

Terug
Bovenaan