puppy en baby iemand ervaring om te laten wennen

hoi allemaal hebben een jack russel pup (geboren 25 mei 2009) en zijn 14 april uitgerkend. heeft iemand er ervaring mee hoe je zo'n klein druk beestje laat wennen aan baby? bijvoorbeeld box al eerder in huis zetten voor t wennen? en hoe als de kleine er echt is? heb gehoord aan 1e vieze luier in bench leggen maar denk dat da fabeltje is... en aan kindje laten ruiken maar vind dat eng idee.. wat als tie wel jaloers is en gelijk hapt.. vind eng idee iemand ervaring???????? hellup

Hoi,

Ik hoor eigenlijk op het maartforum thuis, maar lees hier ook vaak mee. Want tja als ik overtijd loop, wordt het alsnog een april kindje.
Even over je vraag.
Wij hebben zelf ook een kruising met een jack russel en een lasa apsho. Meeste jack russel. Onze hond is wel iets ouder dan jouw pup, maar het blijft toch een beetje hetzelfde. Wij hebben toen onze hond bij onze 1e zwangerschap echt overal bij betrokken.( hond was toen 2 jaar oud) Als ik nieuwe spullen voor de baby kocht mocht hij ook even snuffelen, ook is de hond een paar keer op de babykamer wezen kijken en snuffelen. Toen we uit het ziekenhuis kwamen met de kleine, de hond meteen aan de kleine laten ruiken. Zorgde er wel voor dat dat niet bij het gezicht gebeurde, maar bij de handjes en voetjes. Ook toen indd aan een vieze luier laten ruiken, maar niet in de bench of zo gelegd, want de bench is toch zijn territorium, dus dat kan hij als bedreigend voelen. Ik denk niet dat je hond meteen jaloers zal worden en zal gaan happen naar de kleine. Ze voelen aan dat het iets nieuws en kleins is en beschouwen het ook als een pup uit een roedel. Betrek je hond er gewoon bij en duw hem niet steeds weg, of ga hem niet nergeren, want dan geef je de hond wel het gevoel dat je kleintje een indringer is. En blijf je hond ook gewoon de nodige aandacht geven, die hij eerst ook kreeg. Nu ben ik momenteel 35 weken zwanger van onze 2e en weer betrekken we onze hond gewoon weer overal bij. Hopelijk heb je wat aan deze tips. Wees niet te bang met je kleintje en je hond.

Liefs marielle ( maartforum)

Idd, niet bang zijn. Meestal voelen honden prima aan tot hoe ver ze kunnen gaan. Zelf heb ik 2 honden. Onze 2e hond (teckel) wasnog maar 4 mnd toen onze jongste werd geboren. Nog nooit is ze zo rustig geweest als de eerste keer dat we haar lieten kennismaken. Goed laten ruiken!!! (en iid bij de voetjes is een handige plek) Dat met die luiers hebben we nooit gedaan. Zou natuurlijk best kunnen werken...honden zijn gek op poep!
Onze pup lag ook altijd te slapen op mijn dikke buik. Mischien is dat nog een tip. Zo went de hond vast aan de onverwachtse bewegingen van je baby.

Ik heb overigens nog nooit gehoord dat een hond gelijk een kindje bijt! En ik werk heel veel met honden(fokkerij en shows).
Probeer je er niet te druk over te maken, maar maak de hond wel duidelijk dat het kindje voor de hond komt. De hond staat altijd als laatste in het gezin/roedel!
En als laatste de tip: laat nooit hond en kind alleen in 1 ruimte! Ook niet, of mischien zelfs juist niet, als het kindje al wat ouder is!

Als je je erg veel zorgen maakt, vraag dan even een kynologenvereniging bij jou in de buurt om advies/bijstand. Zij hebben vaker zulke dingen meegemaakt.

Groetjes Petra

Hai, wij hebben een pup van net een half jaar. Eigenlijk bereiden wij hem helemaal niet voor. Hij heeft zijn eigen bench waar hij vaak in ligt. Als er hele kleine kinderen bij ons zijn gaat de bench ook dicht. Dus hij is het al gewend.
Verder hebben wij onze kinderen ook geleerd dat als Puck in de bench ligt, ze hem met rust moeten laten. Ook als hij aan het eten is. En dat gaat eigenlijk prima.
Wat wel een puntje is, is dat Puck al het kinderspeelgoed ook ontzettend leuk vind. Dus die sleept ze het liefste achter zich aan. Mijn kinderen ruimen dus sinds de hond er is, hun spulletjes op, anders gaat het kapot, dat weten ze.

Hoi,

Ik ben van het februari forum, en dus net een weekje mama van onze kleine frummel. Wij hebben een kruising jack russel x boeren fox van 4 maanden oud. Deze is erg druk en toen ik thuis kwam met de baby ben ik meteen op de grond gaan zitten bij de kleine in de maxi cosi, hij snuffelde en als hij te druk werd of in het gezichtje wilde likken, sloot ik mijn handen vanaf zijn achterzijde om zijn borst en hield hem op deze manier tegen. Dan sta jij niet tussen hem en de baby en kan hij niet te dicht bij het gezichtje komen.
Nu is hij op zich heel lief voor ons kindje, hij snuffelt nog veel en komt zijn kluifjes naar de kleine brengen, als hij te druk word, zeggen wij, pas op kindje is klein, rustig en houden hem nog steeds aan zijn borst tegen. Hij heb nog niet gehapt en gegromd naar de baby dus vermoed dat het uiteindelijk goed gaat komen en hij lekker rsutig word, maar houd er rekening mee, een pup is druk en een jack russel ook, dubbel druk dus en dat krijg je er nooit helemaal uit, het is een vorm van energieuiting en enthiousiasme.

Veel succes groetjes Anouska

Terug
Bovenaan