Hoi,
Ik hoor eigenlijk op het maartforum thuis, maar lees hier ook vaak mee. Want tja als ik overtijd loop, wordt het alsnog een april kindje.
Even over je vraag.
Wij hebben zelf ook een kruising met een jack russel en een lasa apsho. Meeste jack russel. Onze hond is wel iets ouder dan jouw pup, maar het blijft toch een beetje hetzelfde. Wij hebben toen onze hond bij onze 1e zwangerschap echt overal bij betrokken.( hond was toen 2 jaar oud) Als ik nieuwe spullen voor de baby kocht mocht hij ook even snuffelen, ook is de hond een paar keer op de babykamer wezen kijken en snuffelen. Toen we uit het ziekenhuis kwamen met de kleine, de hond meteen aan de kleine laten ruiken. Zorgde er wel voor dat dat niet bij het gezicht gebeurde, maar bij de handjes en voetjes. Ook toen indd aan een vieze luier laten ruiken, maar niet in de bench of zo gelegd, want de bench is toch zijn territorium, dus dat kan hij als bedreigend voelen. Ik denk niet dat je hond meteen jaloers zal worden en zal gaan happen naar de kleine. Ze voelen aan dat het iets nieuws en kleins is en beschouwen het ook als een pup uit een roedel. Betrek je hond er gewoon bij en duw hem niet steeds weg, of ga hem niet nergeren, want dan geef je de hond wel het gevoel dat je kleintje een indringer is. En blijf je hond ook gewoon de nodige aandacht geven, die hij eerst ook kreeg. Nu ben ik momenteel 35 weken zwanger van onze 2e en weer betrekken we onze hond gewoon weer overal bij. Hopelijk heb je wat aan deze tips. Wees niet te bang met je kleintje en je hond.
Liefs marielle ( maartforum)