puppy en baby iemand ervaring om te laten wennen

hoi allemaal hebben een jack russel pup (geboren 25 mei 2009) en zijn 14 april uitgerkend. heeft iemand er ervaring mee hoe je zo'n klein druk beestje laat wennen aan baby? bijvoorbeeld box al eerder in huis zetten voor t wennen? en hoe als de kleine er echt is? heb gehoord aan 1e vieze luier in bench leggen maar denk dat da fabeltje is... en aan kindje laten ruiken maar vind dat eng idee.. wat als tie wel jaloers is en gelijk hapt.. vind eng idee iemand ervaring???????? hellup

Hoi Marie.
Wij hebben er ervaring mee, we hebben drie waakhonden groot dominant ras. Plus een pup 2weken oud. Toen mn kindje geboren was stond de box al in de woonkamer, had niks met honden te maken puur omdat je na de bevalling de box nodig hebt. De honden voelden aan dat ik zwanger was. Ze snuffelden/ likten uit zichzelf aan mn buik. Kwamen vaker wat bij me hangen enz. Thuiskomst met de baby heeft mn man ze aan een poepluier laten ruiken de ene hond likte eraan (mannetje) de vrouwtjeshond vond het niet interresant en liep weg. Karakters verschillen. Nu is de vrouwtjeshond relaxter met de baby dan het mannetje. Qua aandacht geven, de m.hond geeft ff een lik in de baby's gezicht en loopt weer weg. De v. hond gaat echt kwispelen als de baby met haar speelt. Qua aandacht geven kennen de honden hun plaats bijv niet spelen wanneer zij willen maar als ze geroepen worden ervoor. Bijna vergeten toen we thuiskwamen lieten we de honden snuffelen aan de baby, ze waren nieuwsgierig maar schichtig. hond goed vasthouden en niet te dichtbij en te lang. Vooral goed op de honds reactie letten als hij bij voorbaat al aangeeft dat hij niet wilt niet doen natuurlijk. Nooit de baby alleen laten met je hond. Gewoon goed de baas over m blijven. Succes

wij hebben een meggelsche herder en veel mensen zeggen die honden zijn niet te vertrouwen maar toen tess is geboren hebben we de bevallingsdoeken bij de hond in de mand gegooit en vanaf het begin is hij erg vorzichtig met haar en zijn ze 2handen op 1 buik als ze aan zijn oren trekt loopt hij rustig weg.

iedere hond is anders, maarrrr het blijft een dier natuurlijk.

Groetjes manon

Hallo,

Wij hebben een rotweiler (was 5 jaar toen de kleine geboren werd). We hebben niets speciaals gedaan, ze had ook gelijk door toen ik bevallen was dat ze voorzichtig met mij moest doen en we hebben haar ook gewoon laten snuffelen aan de baby. Je kent je eigen hond wel een beetje denk ik, dus let goed op zijn reactie. En niet teveel de nadruk erop leggen, alleen als hij zelf intresse toont even laten ruiken en dan positieve aandacht geven. Stuur hem vooral niet elke keer weg, dan gaat hij de baby misschien als indringer zien.

En zoals al eerder gezegd.... laat ze nooit alleen!

Succes, het komt vast helemaal goed.

hallo
ik heb ook een jackrussel maar nog geen baby! ;) we zijn wel bezig maar mijn zus heeft pas een kindje gekregen ik was ook heel bang hoe mijn hondje zou reageren. ik pas voorlopig veel op de baby omdat mijn zus na de bevalling erg ziek is geworden. lotte(de baby) is al vanaf dag 1 bij ons en op de eerste dag had ik de hond binnen gelaten en een koekje gegeven en toen de maxicosi gewoon op de grond neer gezet. op het begin snuffelde hij en vond hij het raar. eng vond ik het niet. nu is hij niet meer weg te slaan bij lotte! ik gaf hem op het begin wel elke keer een koekje zodat hij dacht dat het een feestje was als ik met lotte beneden was. ik denk dat je je baby dalijk niet weg moet houden want dan word de hond juist jaloers. ik heb geen box maar de wandel wagen is de hond nog steeds bang voor dus het lijkt me wel verstandig als je die al eerder neerzet. bij mij was dat natuurlijk anders want het was niet de bedoeling dat mijn zus niet zelf voor lotte kan zorgen.
succes ermee!
liefs sanne

Terug
Bovenaan