Puppy van 10 maanden en baby

Hallo! Ik ben nu 22 weken en ben uitgerekend in begin december. Ik wist niet zeker of ik dit bij de zwangere gedeelte moest doen aangezien mijn vraag gaat over het feit wanneer mijn baby er eenmaal is.

Ik heb sinds maart een puppy en een week later kwamen wij er stomverbaasd achter dat we zwanger bleken te zijn. Dit was zeker wel gewenst maar niet in de planning. De puppy is een shih-tzu, een ontzettende schat en is gek op kleine kinderen.

Nu ben ik bang dat zodra de baby er eenmaal is de puppy deze verandering nog niet aan kan of dat ze het niet eens leuk vind. Ik heb geen idee hoe ik straks mijn aandacht moet verdelen of hoe ik dit moet aanpakken. Heeft er iemand tips?

Zelf heb ik in de babykamer een leuk mandje met speeltjes voor haar neer gezet zodat ze er wel gewoon "welkom" is. Ook laten we haar aan alles snuffelen zodat ze merkt dat er iets veranderd. Maar toch ben ik bang dat ik haar straks vergeet of dat m'n puppy het allemaal te eng vindt.

Tips zijn welkom! X Scarlett

Hoihoi
ik heb een shihtzu van 5 jaar, en een zoontje van 11 weken. Ik was ook bang dat mn hondje het niet leuk zou vinden omdat ze (grotere) kindjes spannend vind. Ze wil het liefst altijd de kat uit de boom kijken dus hield stiekem mijn hart vast. Tijdens mijn zwangerschap haar overal bij betrokken veel praten over "de baby" 
vanaf de geboorte haar vaak laten snuffelen aan hem, voetjes handjes etc en nu is ze alleen maar enthousiast over hem. 
Dat groeit allemaal vanzelf, niet druk om maken. Het is al een supergoed idee van het mandje met speelgoed in de babykamer.
wat ik zelf trouwens deed, als er kraamvisite kwam en die helemaal enthousiast op de baby afgingen en tegen hem aan het praten waren gaf ik haar extra aandacht, om te laten merken dat zij ook lief is en erbij hoort. 
En nu hobbelt ze overal achteraan, elke luier verschoning, elke voeding, ligt naast de box en zodra hij iets te lang huilt kijkt ze me aan van "he doe eens wat mn broertje huilt" hahah

Betrek haar er meteen bij zometeen als de baby er is, en maak je inderdaad niet te druk, probeer je puppy niet teveel te beschermen zij/hij is een hond en geen kind.. en leg de puppy wel regels op, bv straks als de box er staat dat ze daar niet in gaat springen via de bank of wat dan ook. Denk dat het inderdaad wel vanzelf groeit straks als je buik gaat groeien en de baby goed gaat schoppen dan voelen honden dat ook meestal wel aan. 

Ik heb drie honden lopen waarvan 1 puberende pup :)
vanaf het begin bij betrekken zelf ontspannen erbij blijven en geloof me het komt allemaal goed hier hebben we one happy family! 

Ik heb drie honden lopen waarvan 1 puberende pup :)
vanaf het begin bij betrekken zelf ontspannen erbij blijven en geloof me het komt allemaal goed hier hebben we one happy family! 

Terug
Bovenaan