puregon spuiters, wie weet dit!

A

Anoniem

Guest
HI girls,
misschien een stomme vraag maar ik moet as woensdag beginnen met puregon spuiten en nu heb ik van die alcohol reinigings doekjes nodig om op mijn huid te vegen voordat ik ga spuiten....
ik ben alle drogisten langsgeweest maar zij hebben niets....waar kan ik dit vinden? In een apotheek misschien?? En gebruikten jullie die doekjes ook???? Of is het niet noodzakelijk?

Hoi FF,

Ik spuit Gonal F voor IUI-behandelingen. Ik hoef geen alcoholdoekjes te gebruiken. Als reden gaf het ZK op dat ik een gezonde vrouw ben met voldoende weerstand tegen bacteriën ed. Maar blijkbaar nemen ze bij jou in het ZK het zekere voor het onzekere. Je kunt  bij de  apotheek of drogist een flesjes alcohol kopen. Daar kan je gewoon een doekje mee bevochtigen. Dat heeft volgens mij hetzelfde effect. Succes ermee!!!!!

Groetjes Kippie.

Hoi, ik spuit momenteel ook Puregon, maar zonder voorreiniging hoor, ik heb het toevallig wel gelezen in de bijsluiter, maar ze hebben het er in het ziekenhuis niets over gezegd, dus laat het ook maar zitten. Maar bij de drogist verkopen ze wel flesjes alcohol of sterilon en als je dat op een watje doet, moet het werken hoor!

Groetjes, Pleun

Hoi,

Bij ons zaten die doekjes standaard bij de spuitjes, maar wij hoefden ze niet te gebruiken.   Volgens het ziekenhuis zat het er alleen standaard bij.

Ik heb ze in iedergeval nooit gebruikt.

Succes met spuiten.

Liefs
Nicole

Hoi FF,

Ik had bij de Puregon ook geen reinigings doekjes. Die  horen volgens mij ook niet bij de patronen pen (die heb jij toch ook?).
Bij een kant en klare pen (zoals de Puregon pen) hoef je eigenlijk nooit te reinigen, alleen bij een zelf klaar gemaakte spuit (zoals Pregnyl).
Ik heb het in ieder geval altijd zonder gedaan en heb de arts er ook nooit over gehoord.

Succes met spuiten

Kruimel

Als het erover gaat is alcohol gebruiken niet eens altijd goed. Kan de huid week maken en wil je steriel maken dan zul je wel 10 minuten moeten blijven wrijven. Je huid is meestal schoon genoeg, niks verkeerd aan, dus geen alcohol nodig.
Het wordt meestal uit gewoonte nog gebruikt, omdat het zo geleerd werd op school, maar tegenwoordig ook niet meer. Maar de meningen blijven verdeeld, maar das overal mee haha.
Dit wilde ik gewoon even kwijt haha.

Terug
Bovenaan