Pureren

Hoi mama's en papa's,
Mijn dochtertje is bijna 9 maanden, en ik pureer sinds 2 weken niet meer. Ook geef ik meestal van wat wij eten (zonder zout). Of kook een groentel en een stukje kip voor haar (als wij pittiger eten).
Nu is mijn vraag, tot hoelang pureren jullie? Nu merk ik ook dat ze minder eet, dan wanneer ik een (gepureerde) potje gaf. Wordt ze dan moe of zo, dat ze niet meer kauwen?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
 
Ik ben na het glad pureren, iets minder lang gaan pureren, daarna op de stamppot stamper overgegaan, en nu prak ik het eten met een lepel. Hij is nu ook al bijna 1 jaar oud. Ik zou niet te lang blijven pureren, een beetje kauwen is juist goed voor de kaakontwikkeling.

Sterkte,
Lia
 
Hoi,

Ik heb nooit gepureerd of zelfs maar geprakt.
Wij geven onze dochter (nu 1 jaar) vanaf 6 maanden gewoon stukjes eten. Eerst kleine stukjes zachtgekookte groenten (bv worteltjes of boontjes), toen ook vlees en koolhydraten zoals pasta, brrod aardappelen.
Het is erg aan te raden, probeer het maar eens. In het begin zitten ze er voornamelijk mee te 'spelen', maar na verloop van tijd belandt het vanzelf wel in het mondje. Zelf eten vinden ze erg leuk, dus ook nooit 'strijd' meer om het eten.
Ik heb deze tip zelf gekregen toen onze dochter toe was aan vast voedsel en ik zou het iedereen willen aanraden. Het werkt echt fantastisch, je hoeft niets apart te koken (wel zoutloos), en je hoeft ook niet te voeren. Dus je hebt een echte zelfstandige eter aan tafel! Je moet alleen niet nag zijn dat het vies wordt (groot zeil onder de eetstoel) en laat ze maar lekker knoeien met die handjes!

Groetjes Jann
 
Terug
Bovenaan