Pushen

<p>Mijn vriend vind onze oudste soms een piepe, hij wordt in maart 3 jaar, hij kijkt heel erg de kat uit de boom en zegt snel nee of dat kan ik niet. Zelf ben ik dan van het hem rustig proberen uit te leggen en hem helpen, zodat hij het zelf doet. Mijn vriend is meer van kom op niet aanstellen en nu door gaan en vooral niet tegen stribbelen. </p>

Wat vervelend dat jullie hierbij niet op 1 lijn zitten. Wat is je man zijn idee waarom hij jullie zoon wil pushen? 
Sommige kinderen zijn nou eenmaal meer verlegen, introvert of gevoelig. Ik denk dat jouw aanpak hierbij beter is. Zorgen dat je zoon in een veilige omgeving en met de support van zn moeder dingen kan ontdekken. Zolang je niet te beschermend hierin bent, lijkt me dat de beste aanpak. 

Ik weet niet in wat voor situaties dit voorkomt maar ik pik ook veel niet hoor. Wij hebben bijvoorbeeld enorme strijd gehad om het tandenpoetsen maar we hebben beide doorgezet. Natuurlijk er wel op letten dat je hem goed vast hebt en niet in z'n mondje met de tandenborstel gaat lopen roeren, maar we hebben hem wel gedwongen en nu poetst hij braaf zijn tanden heel goed. Ik merk wel dat hij ons soms nog uittest, maar dan gaat ie gewoon weer in de houdgreep. 

Ik denk meer dat ze nieuwe situaties bedoelt als op visite ergens gaan, een speeltoestel opgaan, in een attractie durven, naar Sinterklaas of zulke situaties..  

Terug
Bovenaan