pyama

Hoi,

Ik heb mijn dochter vanaf een week of 4 altijd 's nachts een pyama aangedaan. Vind het zelf wel zo fris en dan is het ook metteen duidelijk dat het bedtijd is. Overdag heb ik het nooit gedaan omdat het niet echt een lol is om aan en uit gekleed te worden. En dan moet je dat wel heel vaak doen...

suc6!
 
Hoi,

Bij ons is er het volgende ritueel.

Als papa thuis komt dan wordt er eerst gespeeld, dan wordt er avond gegeten (mijn zoontje is negen maanden dus die eet al aardig met de pot mee), dan weer even spelen, dan lekker met papa douchen, pyama aan, laatste fles en dan naar bed.

Moet zeggen dat wij het altijd zo doen dus mijn zoontje weet niet beter, ik denk uiteindelijk dat je de volgorde moet doen die jou het beste uit komt en dan wend de kleine daar vanzelf aan.

Groetjes Daisy
 
Overdag doe ik meestal alleen z'n broek uit of hij slaapt alleen in z'n romper. S'avonds krijgt hij al wel sinds een week of 4 een pyama aan.
Wij doen dan eerst pyama aan, dan laatste fles, dan samen gordijnen dicht, een liedje en een knuffel, z'n speen en slapen maar (meestal dan....).
 
Onze kleine is nu 2 maanden. Heb laatst bij de stapel kleren, die ik gekregen heb van vrienden een pyamaatje ontdekt. Die wissel ik af met een trappelzak. Het is nu ook wat kouder en dan heeft het wel zin om een pyama aan te doen. Anders sliep ze nog wel eens in haar rompertje of gewoon in haar kleertjes. Die kreeg ze toch elke dag schoon aan en aankleden is een crime, dus dat doe ik gewoon makelijk. Overdag ook hoor, gewoon in haar eigen kleerjes. Geen gedoe.
Wel probeer ik nu vroeg op de avond de pyama al aan te doen en de druppeltjes te geven. Als ze in slaap valt dan is dat tenminste al geregeld. Meestal valt ze namelijk met het (borst)voeden in slaap en dan gaat ze zo naar bed (wassen doen we 's ochtends).
Ik heb trouwens wel een paar pyama-achtige dingen als kraamcadeau gekregen, blijken deze dingen niet van 100% katoen te zijn. Ik vind dat dus niks. MIsschien als het echt koud wordt, dat ik er nog eentje gebruik, anders niet.
 
Terug
Bovenaan