Pyama

Hallo,

Ik vroeg me af wanneer jullie je kleine een pyama aan gingen trekken. Onze dochter is nou 4 weken oud en slaapt nog lekker in haar kleertjes. Ik ben gewoon nieuwschierig naar jullie ervaring.

groetjes
 
Met dit warme weer slaapt ze alleen in haar romper. Volgens mij ben ik pas toen het kouder werd, begonnen met een pyama (toen was ze een maand of 6 denk ik)
ik vond het veel te veel gedoe om zo'n kleintje telkens om te kleden.
 
mijn kleine vent is nu 14 weken.
hij slaapt altijd in een slaapzak omdat hij zichzelf anders snel wakker 'schopt'....
hij heeft daar gewoon een rompertje onder of een shirtje met lange mouwen, pyama's doen wij (nog) niet aan.

groetjes Diana
 
Mijn dochter ging eigenlijk pas in pyama toen ze naar het grote bed ging. In de ledikant had ze een slaapzak met het rompertje dat ze die dag aan had...

Dus hier pas pyama met 1 jaar en 4 maanden (toen ging ze naar het grote bed)
 
mijn kleine meid ligt ook in slaapzak omdat ze midden in de nacht haar hele bed door ging en dan wakker werd omdat ze met haar hoofd tegen het einde lag of de voeten door de spijlen, ze heeft daar gewoon een romper onder en tijdens echt koude nachten een bovenstukje van een pyama over de romper en dan de slaapzak.

groetjes non m.v alyss 16 wk
 
Bij ons trok ik een pyjama aan toen ze van 7 tot 7 ging slapen. Dan maken ze een lange nacht en dan hoeft er niet meer uit. dat vond ik een goed moment!
 
Eigenlijk hebben kinderen helemaal geen pyjama nodig. Dat doen wij zelf omdat we denken dat het zo hoort. Maar eigenlijk staat er helemaal geen tijd voor. Het voordeel is dat een pyjama meestal van lekkere stof is. Dus als kinderen eenmaal spijkerbroekjes enzo gaan dragen kun je ze niet meer met hun kleren in de slaapzak leggen.

Ik heb mijn kleine (7 maanden) nog nooit in een pyjama gelegd. Maar ga dit in de winter wel doen. Nu ligt hij nog gewoon in zijn slaapzak met romper. en als ik denk dat het te koud is laat ik zijn tshirt aan. Maar in de winter is het kouder dus dan is het denk ik wel lekker.

Kleine baby's kun je nog gewoon lekker met hun kleren in bed leggen. Deed ik ook altijd. Mijn zoontje is in de winter geboren dus dan was het ook wel echt nodig. En die kleding is nog zo lekker zacht en soepen dat ze geen pyjama nodig hebben. Maar vind je het leuk dan moet je het lekker doen hoor. Kan totaal geen kwaad.

Succes.

gr
 
Wij doen ons zoontje wel een pyjama aan. Daarmee zijn we begonnen toen hij twee maanden oud was en hij is nu bijna vier maanden. Het is inmiddels een vast ritueel geworden dat hij om 19:00 zijn pyjama aan krijgt en om 08:00 kleden we hem weer gewoon aan. Hij weet zo precies wanneer het bedtijd is en wanneer het dag is. Doe waar jij je goed bij voelt en vooral waarbij jullie plezier hebben.
 
Terug
Bovenaan