pyamapapje

Hallo dames,
Wie van jullie geeft haar kleine een pyamapapje en wanneer geef je deze dan. Echt als laatste fles, dus voor het naar bed gaan of kun je deze ook als ontbijt geven??

Tijs is inmiddels 9 maanden en krijgt altijd smorgensvroeg nog een fles in bed en gaat daarna terug het bed in. Pap in de fles heb ik geprobeerd maar dat vond hij niet zo lekker. Daarbij komt nog dat ik dan de 1-2-3 speen moet gebruiken en ik vind dat een vreselijke speen. Tijs heeft een flinke zuigkracht dus die heeft de pap dan binnen een no time op. Met gevolg dat hij dan de pap nog uren zit op te boeren dus dat vond ik echt zielig.
Is dat pyamapapje dunner als de pap die je zelf maakt en kan die wel door een gewone speen met 4 gaatjes???

Ik wil Tijs nu toch een lekker ontbijt gaan geven om de dag te beginnen want ik merk dat hij dat wel nodig heeft of eventueel dus savonds voor hij slapen gaat een wat zwaardere fles. Nu krijgt hij nog in beide flessen rijstebloem....

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaring hiermee???

groetjes, Danielle mv Tijs (9 maanden)

hoi

ik gaf altijd de pyamapap biscuit als laatste fles en dat werkte goed,deze is niet zo dik als dat je gewone pap doet dus je kan een gewone speen   gebruiken.die andere smaken zijn wel dunner .toen ze ouder werd heb ik gewoon gemengd met gewone melk half om half.dat ging oom goed.succes gr wendy

Waarom ga je niet over op bamix? Deze is, als ik het goed heb, geschikt voor kindjes vanaf 7 (of 9?) maanden. Je kan de dikte zelf aanpassen (meer of minder pap toevoegen) zodat je kindje de fles niet te snel leeg kan drinken.
Groetjes!

Hoi !!

Ik lees net je berichtje en denk je niet dat Tijs onderhand toe is aan een papje van een lepeltje? De melk aanmaken zoals gebruikelijk en daarbij nutrix toevoegen tot het een papje wordt  (of bambix, of één met een smaakje, keuze genoeg!)

Bij mij krijgen ze (tweeling, nu bijna 10 mnd) al sinds een maand of 6 pap 's morgens van een lepeltje. Daar zijn ze veel meer van gevuld de hele ochtend en het wordt (naar mijn idee en wat de cb's voorschrijven) toch echt wel tijd om de fles af te bouwen nu toch?!! Hier drinken ze alleen nog 's middags wat melk en verder allemaal vast voedsel. Vinden ze prachtig om mee te eten en heerlijk ! (vooral de banaan is favoriet!)

Je moet het natuurlijk zelf weten en ik wil je ook zeker  niet  de les lezen ofzo hoor, maar het is voor hem zelf gewoon beter om het "dag/eet/slaap ritueel" onder de knie te krijgen. Bij mij gaan ze ook niet meer naar bed 's morgens, pas na de lunch en dan voor ca. 2 uur max. en dan gaan ze 's avonds rond 19.00 uur weer naar bed.

Maar goed, hierin is natuurlijk ieder kind verschillend.

Succes ermee !
Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan