pyamapapje

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Wat jammer dat jullie gisteren niet in beeld zijn geweest bij Geer een Goor.
Ik zat er helemaal klaar voor, helaas...

Even een ander vraagje Wie van jullie geeft haar kleine een pyamapapje en wanneer geef je deze dan. Echt als laatste fles, dus voor het naar bed gaan of kun je deze ook als ontbijt geven??

Tijs is inmiddels 9 maanden en krijgt altijd smorgensvroeg nog een fles in bed en gaat daarna terug het bed in. Pap in de fles heb ik geprobeerd maar dat vond hij niet zo lekker. Daarbij komt nog dat ik dan de 1-2-3 speen moet gebruiken en ik vind dat een vreselijke speen. Tijs heeft een flinke zuigkracht dus die heeft de pap dan binnen een no time op. Met gevolg dat hij dan de pap nog uren zit op te boeren dus dat vond ik echt zielig.
Is dat pyamapapje dunner als de pap die je zelf maakt en kan die wel door een gewone speen met 4 gaatjes???

Ik wil Tijs nu toch een lekker ontbijt gaan geven om de dag te beginnen want ik merk dat hij dat wel nodig heeft of eventueel dus savonds voor hij slapen gaat een wat zwaardere fles. Nu krijgt hij nog in beide flessen rijstebloem....

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaring hiermee???

groetjes, Danielle mv Tijs (9 maanden)

Hoi,

Ik kan je niet helpen, Tess vind het die papjes vies en wil ze echt niet drinken. Daarom krijgt ze 's morgens ook nog steeds rijstebloempap, uit de fles, ik heb er echt geen energie voor om eht gevecht met het lepeltje aan te gaan.

Dit is trouwens de enige fles die Tess nog krijgt met melk, al de andere wil ze niet.

Groetjes Nands

Yoëll krijgt voor het slapen gaan 230cc met 2 eetlepels nutrix.
We zijn nu begonnen om 's morgens bambix te geven. 120cc pap en daarna 120cc friso2.

Pauline

hoi hoi
mijn dochter krijgt voor het slapen gaat sávonds pyamapapje
ze wilde namelijk nooit gewone opvolgmelk voor het slapen gaan
het is wel wat dikker, maar niet zo dik als pap
ze vind t heerlijk
ik ben t nu wel wat aan het afbouwen naar gewone opvolgmelk weer sávonds
zodat ik straks geen pyamapapje meer hoef te geven
en dat gaat nu wel redelijk, gisteren heeft ze gewoon opvolgmelk gedronken
omdat ze straks op een gegeven moment ook van die fles af moet als ze straks wat ouder is
maar mijn ervaringen met pyamapapje zijn heel goed!
groetjes sandra

Hoi hoi

Stef krijgt voor het slapen gaan, meestal om de dag, pyamapapje. Hij vindt het heerlijk! Alleen heeft hij het eigenlijk niet echt nodig, want als we hem wat anders geven slaapt hij net zo lief en lang... Maar ja, hij vindt het zó lekker.

Volgens mij kan die pap best uit een gewone fles, want het is niet zoveel dikker. Ik geef trouwens nog steeds een gewone fles melk 's morgens. Het cb heeft hier verder niks over gezegd...

Liefs Annet

Er wordt geadviseerd om rond de negen maanden aan 3 volledige maaltijden te zitten. Dus van de fles af zeg maar, bv.
's morgens pap of een boterham met daarbij een klein flesje melk
's middags een boterham met daabij een klein flesje melk
's avonds een avondmaal, dus aardappelen, groente en vlees
En dan voor het slapen gaan kan de fles voorlopig nog blijven, mits ze er niets meer om geven.

En ook de sapjes ed niet uit een fles, maar uit een tuit of beker

Heeft even niets met pyjamapapje te maken, maar als bijzaak. Sorry voor de vervuiling anders

Kian krijgt opvolgmelk met nutrix met vanillesmaak savonds.
Sochtends krijgt hij bambix, maar daar doe ik een schepje nutrix met vanillesmaak door voor de smaak. Anders eet ie het ook niet.
Er zit toch ook geen smaak aan die gewone pap? Prief het zelf maar eens. 't Is dat we zuinig willen doen met suiker, dus vandaar een beetje nutrix erdoor, maar anders zou ik 't 'm niet eens durven geven. Arme kids.
Als ik haast heb doe ik die bambix in een fles met een speen die ik zelf bewerkt heb met een schaar (hihi), en dan de pap lekker dik maken.
Savonds doe ik de nutrix in een 1/2/3 speen van avent. Heb wel een grotere fles gekocht want hij vond 250 cc niet meer genoeg.
Liefs Nelleke

Dean (7 mnd) vindt de pyjamapapjes ook heerlijk (banaan, biscuit en vanille). Hij krijgt ze af en toe als laatste fles. Hij gaat er niet langer van slapen. Ik vind het nog best duur hoor, voor 2 van die pakjes. Daarom geef ik het ook maar af en toe. In zijn normale laatste fles krijgt hij rijstebloem.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan