Pyjama en slaapzakje

<p>Hee Mama's, de titel zegt het eigenlijk al. Bij welke leeftijd begonnen jullie met een aandoen van een pyjama en het gebruiken van een slaapzakje? Mijn kleine is nu 1 maand en slaapt nog in haar eigen kleertjes onder de dekens. </p>

Wij zijn op een slaapzakje overgegaan toen hij te bewegelijk werd om veilig onder een dekentje te slapen. Pyjama weet ik niet eens meer eigenlijk... Waarschijnlijk toen we een vaster ritme kregen en het aantrekken van een pyjama mooi bij het avondritueel paste?

Slaapzak al na 2 weken omdat ze zichzelf onder de deken vandaan woelde. Ik deed savonds en snachts vaak een boxpakje bij haar aan. Echt een pyama met broekje en shirtje pas na 4 maanden ofzo. 

Hier doe ik hem een box pakje aan, over zijn romper. Dat is zijn pyjama en dan in zijn slaapzak.
Maar dat doe ik alleen voor de nacht . Overdag gewoon in zijn kleren

Hier ook snel al in de slaapzak. Mevrouw gaat het hele bed door anders. Ze slaapt nu met 3,5 maand nog steeds gewoon in de kleertjes. Ze vind kleren wisselen ook niet echt leuk, dus weinig zin om bij elk slaapje te gaan omkleden. Komt nog wel. :)

Ons zoontje van bijna 7 maand heeft ook altijd slaapzak aan. Overdag met slapen laat ik altijd zijn trui aan met slapen (we hebben afritsbare mouwen aan de slaapzak), hij is ook geen fan van het aan en uitkleden. en snachts alleen rompertje met slaapzak.

Wij hebben ons dochtertje in de slaapzak gedaan toen ze heel beweeglijk werd in bed en steeds de dekentjes over haar hoofd heen trok of naar beneden ging zakken en met haar benen opgetrokken sliep. Volgens mij was dit al met 6 weken.  Nu is ze 10 weken en slaapt nog in haar eigen kleertjes. 

Terug
Bovenaan