pyjama

Hallo,

Nou heb ik leuke pyjama's gevonden voor mijn dochter mt.62, en nou vraag ik mij af moet ze hieronder ook nog een rompertje aan, en hoe zit dat dan met sokjes?

Ze slaapt in een slaapzak.
 
Hoi,

ik zou er wel een rompertje onder doen ivm eventueel kou vatten. Sokjes hoeven niet in bed, zeker niet als je de kleine ook een slaapzakje aan doet. Mijn mannetje is 7 maanden en slaapt in een romper+zomerpyjama+slaapzak. Gaat super!

groetjes Patricia
PS. hoe oud is je dochtertje?
 
Hallo,

Mij is altijd verteld dat je, je kind zeker niet te warm moet aankleden. Het schijnt zo te zijn dat een van de mogelijke oorzaken van wiegendood oververhitting is. Op dit moment is het nogal warm, mijn zoontje van 7,5 maanden slaapt nu alleen in een luier en een zomerslaapzak. Als het iets kouder wordt krijgt hij een romper met mouwtjes aan. De vraag is dus of je dochter zichzelf goed kan warm houden. Ik hoef onze zoon niet meer aan te trekken, want dan zweet hij zich kapot. Ik zou gewoon even testen hoe warm ze het heeft 's nachts en haar kleding daarop aanpassen (het beste voel je haar temperatuur in haar nekje).

Succes,

Groetjes,

Marja
 
Ja ik moet zeggen dat je je kind nogal veel laagjes aantrekt Patricia. Zeker met deze warmere dagen, hoe meer laagjes, hoe meer warmte er wordt vastgehouden. Mijn zoontje slaapt op dit moment ook alleen met een luier in een dunnen slaapzak. Als het iets kouder is doe ik hem alleen tshirt aan in de dunnen slaapzak. Pas als de winter er weer aankomt komt de romper er weer aan te pas. Een pjyama vind ik op deze leeftijd nog helemaal niet handig. Ik gebruik gewoon een tshirtje van hem om in te slapen.
 
Toen het vorige week zo heel erg benauwd en warm was 's nachts heeft mijn zoontje van 9 maanden alleen met een luier aan geslapen, ook geen slaapzak. Nu slaapt ie met alleen een luier in een slaapzak.
 
Grappig om dat zo te lezen van iedereen.

Hier slaapt ze 9 maanden in een slaapzak en een "dekentje" ingestopt. Ook met het warem weer. Heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd met dekentje zonder zak, met zak zonder dekentje maar nee hoor brullen huilen.
Alles aan en ze slaapt. Bij het volgende slaapje meteen zak aan en "dekentje" en ze sliep meteen. Ze slaapt gewoon niet zonder.

Dan alleen een luier en als het wat kouder is een rompertje zonder mouwen of een t shirtje zonder mouwen.

Soms zijn ze zo eigewijs.

Groetjes
 
het ligt inderdaad aan je kindje zelf denk ik ook wel, Ik hem kim al vanaf haar geboorte af aan nooit te warm aangekleed. toen het zo warm was sliep ze alleen in een luier of een rompertje zonder mouwen, geen slaapzakje. Dekentjes heb ik helemaal weggehaald, die gebruik ik nu niet, nu het iets koeler is heeft ze een zomerpyama aan en een dunne slaapzak.

gr sandra
 
Mijn dochtertje slaapt nu een paar nachten met romper, pyama en zomerslaapzak.
Met dat benauwde weer sliep ze alleen in romper, dus zonder slaapzak.
Haar raam (klapraam) staat dag en nacht open.
Als ik 's avonds zelf naar bed ga dan controleer ik nog even hoe warm ze aanvoelt en meestal voelt ze lekker aan, dus tot nu toe doe ik het bij haar goed.
Ik vind het zelf af en toe ook moeilijk hoor om te bepalen hoe je die kleintjes moet kleden, maar je kan altijd later nog even controleren en evt. corrigeren toch?
Ieder kindje is toch anders....
Als je het niet zeker weet controleer je na een uurtje toch nog even?
Beter een keer teveel gekeken dan te warm of te koud.

Groetjes van Miriam
 
Terug
Bovenaan