Pyjamapap?

<p>Hay allemaal, is er iemand bekend met pyjamapap? Mijn dochter is over 2 weken 1 jaar en wil vanaf dan ook beginnen met normale melk te geven, maar heeft iemand ervaring met de pyjamapap?</p>

Gewone melk is prima vanaf 1 jaar. In combinatie met goede voeding en de vit d druppels krijgen ze ruim voldoende binnen. Ook bij opvolgmelk is aanvulling van ijzer uit voeding nodig. 
Het grootste verschil tussen opvolgmelk en gewone melk is het prijskaartje. 

Zie ook
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/peutermelk-of-gewone-melk

Ja ik woon zelf in Duitsland en de kinderarts zei mij toen van je kunt nu al beginnen met normale melk, maar ik hoorde dus van een aantal mensen dat zij hun kinderen pyjamapap geven. En ja het is wel zeker een groot verschil qua prijs. Denk dat ik de pyjamapap maar ga overslaan, omdat er zoveel suiker in zit.
vitamine D krijgt ze zowieso al vanaf de geboorte. Hoe doen jullie dat dan met voor het slapen gaan een flesje melk, pap of een papfles? 

Gewone halfvolle melk geven. Als ze voldoende voedingstoffen binnenkrijgt met vast voedsel is opvolgmelk helemaal niet nodig. Beter om je kind meteen aan gewone melk te laten wennen. Mijn zoon van 16 maanden krijg sochtends en smiddags een bekertje halfvolle melk, gewoon koud uit de koelkast. Savonds avondeten en beetje yoghurt. Dus helemaal geen flesje meer. Avondflesje met halfvolle melk zijn we met 14 maanden mee gestopt 

Dat is dus wat ik zelf ook in gedachten had om bijvoorbeeld in de ochtend bij het ontbijt een glaasje melk te geven en bij het middageten ook en savonds wat yoghurt en verder gewoon gezond eten. Vond het zo raar, want iedereen geeft hun kind nog steeds de fles en ik dacht dat ik het dan misschien verkeerd zou willen doen, maar niet dus. 

Terug
Bovenaan