pyjamapapje nestle

Onze dochter van 6mnd wordt 's nachts geregeld even wakker. Als we haar dan even laten jengelen valt ze soms vanzelf weer in slaap en soms moeten we haar ook even het speentje geven, dan valt ze ook weer in slaap. Nu dacht ik....ik geef haar eens een pyjamapapje van Nestle (250ml), ze had het lekker opgedronken. Maar we hadden het idee dat ze nog meer wakker werd dan anders. Ik heb al eens gelezen dat dit ook door rijstebloem (dat zit ook in pyjamapapje) kan komen, krampjes...
Heeft iemand er ervaring mee?

Verder ziet haar schema als volgt uit:

8u 210cc + 7 schepjes
slapen
10.30u fruithapje
spelen/wandelen/box
12.30u 210cc + 7 schepjes
+/- 13u-15.30u slapen (we moeten haar dan meestal wakker maken)
16.15u groentehap en 180cc + 6 schepjes (groentehap heeft ze pas sinds 1wk, dus even wennen en fles iets afbouwen als ze goed eet)
+/- 17.30u-20.15u slapen (moeten haar dan ook wakker maken)
badje/spelen (zodat ze even goed wakker wordt voor de fles). We maakten haar voorheen altijd wakker en gaven haar dan meteen de fles en legden haar weer terug in bed, maar dan hadden we het idee dat ze al te veel had geslapen in de vooravond.
21.30u 210cc + 7 schepjes en 2 desertlepels rijstebloem
dan slapen tot 's morgens (hopelijk....)

Heeft er iemand tips enz mbt het schema...zou het anders kunnen zodat ze misschien 's nachts doorslaapt (misschien is het gewoon het aard van het beestje...maar wie weet heeft iemand de gouden tip, wat we evt. zouden kunnen veranderen)

We hadden er ook al eens aangedacht om haar wakker te houden in de vooravond en dan de laatste fles wat te vervroegen, maar we zijn dan bang dat ze door oververmoeidheid (want ze wrijft dan echt in de oogjes), juist niet slaapt 's nachts....

Het zal vanzelf wel goed komen....maar we zijn soms zo moe haha

 
Geen pyjamapapje geven. Dat valt erg zwaar en daardoor moeten de darmpjes harder gaan werken, daardoor dat ze wakker wordt in de nacht. Misschien kan je het badje verschuiven naar het laatste voeding. En dan een half uurtje laten badderen. Worden ze lekker moe van.
 
Ik geloof ook niet zo in die avondpapjes. het kan ook zijn dat je dochtertje een sprongetje maakt. Daardoor kunnen ze ook s'nacht wakker worden.

Die kleintjes gaan doorslapen als ze eraan toe zijn. Dat klinkt heel hard maar zo is het wel. Ik heb een zoontje van nu 4 1/2 mnd en die kan het ook nog niet zelfstandig redden tot 7 uur. Wij moeten en vanaf een uurtje of 5 ook wel regelmatig uit voor een speen. Ach ik ga ervan uit dat het allemaal vanzelf goed gaat komen.

Wakker houden heeft geen zin, althans dat werkt hier niet. Als ze moe zijn gewoon naar bed.
 
Ik zou proberen de fles van 21.30 te vervroegen naar 19 uur en dan na de groentehap eventueel nog een uurtje naar bed en anders proberen op te houden tot 19 uur en dan naar bed.
 
Mij hebben ze vorige keer ook geadviseerd om de papfles weg te laten 's avonds en die 's ochtends te gaan geven (evt als een bordje pap). Ik geef nu bij de laatste fles nog een klein schepje rijstebloem om het op te maken en daarna gewoon de fles voeding.
Ook ik zou proberen haar op te houden en die laatste fles zo snel mogelijk naar 19.00 te zetten. Quinn kreeg de laatste fles ook rond 21.00 en was dan gewoon sjaggie omdat ik hem daarvoor wakker maakte dus heb m in fases van een half uur vervroegd naar 19.00 en dat gaat heel goed. Hij slaapt nu door tot 6.00/6.30. In bad gaan doe ik hier 's avonds niet maar overdag, maar dat is meer omdat ik dan meer tijd heb en het makkelijker is. Quinn is wat dat betreft ook makkelijk met slapen dus daar heb ik het bad niet voor nodig:)
Succes ermee.
 
Ik geloof ook niet zo in pyama-papjes etc. ( naar mijn id gewoon een aardige naam om ouders veel te laten betalen voor een simpel papje).
Als ik het zo lees slaapt je dochtertje behoorlijk veel/lang overdag. En als ik het schema zo zie krijgt ze ook nog behoorlijk wat veel flesvoeding. Kan het zo zijn dat je dochtertje overdag zo voldaan is waardoor ze met een lekker vol buikje gaat slapen en s'nachts hierdoor misschien minder moe is of juist de regelmaat van het eten mist?
( vanaf 6 mnd is 500 cc flesvoeding pd voldoende zo ongeveer). Misschien werkt het om haar overdag minder lang te laten slapen.( idd wakker maken) En in de ochtend en voor het naar bed gaan een grote fles, maar tussen door minder, 150/5.

Maar goed, mijn dochtertje van 7 mnd slaapt overdag een stuk minder en ook bij haar moeten we met regelmaat even het bed uit om haar een speen te geven en is ze meestal rond 6.00 uur wakker.

succes
 
Ik zou haar 's middags niet wakker maken met haar slaapjes. Slapen is op verzoek. Dan kun je haar 's avonds wakker houden, totdat ze echt moeiheidssignalen gaat vertonen.
 
Ik zou haar 's middags wat langer laten slapen en haar dan ophouden tot 7 uur half 8 en haar dan naar bed doen voor de nacht. Als ze dat tenminste kan volhouden om zolang wakker te zijn.
En dat jengelen 's nachts is rond deze leeftijd heel normaal hoor.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan