Quenten gaat naar een KDV (vervolg KDV ipv oma)

Hoi,

Gisteren hebben wij een gesprek gehad met mijn schoonmoeder en haar man (ze is hertrouwd). Dit is helemaal uit de hand gelopen en uiteindelijk ging het helemaal niet meer om het oppassen. Zij hebben ons  veel verwijten gemaakt, die infeite niets met het oppassen te maken hadden. Er zit hun dus het een en ander dwars. Wat, dat weet niemand en dat zullen we misschien ook wel nooit weten.

Vanmiddag is mijn schoonmoeder hier geweest en wij hebben het grotendeels uitgesproken (en gejankt) want wel zijn we allebei van mening dat dit niet tussen ons in moet komen staan. Conclusie, Quenten gaat naar een KDV, onder het mom van: dan hebben jullie het belastingvoordeel. Maar in de loop van het gesprek kwam ik er al vlug achter dat ze kiest voor de makkelijkste weg.

Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Ik denk dat we in de toekomst nog wel een paar keer woorden zullen krijgen. Misschien over een half jaar of misschien pas over een paar jaar. Maar ik ben van mening dat er nog wel vaker woorden zullen gaan vallen.

Nou, op zoek naar een geschikt KDV. Ben pas al bij eentje wezen kijken waar ik een goed gevoel bij had. Maar ik vind het heel erg jammer dat het zo gelopen is. Ik had misschien liever gehad dat Quenten bij oma was gebleven, maar op deze manier hoeft het voor mij allemaal niet. Als je niet eens op een redelijke manier met elkaar kunt praten over wat dan ook, dan liever niet.

Er zullen mensen nu ook denken, familie gaat voor alles. Maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb in de loop der jaren ontzettend veel mot gehad met mijn ouders. En nu lijkt het ook met mijn schoonouders verkeerd te gaan. Ik heb inmiddels wel geleerd dat je eigen gezin voor alles gaat. Ook als dat betekent dat ik met mijn (schoon)ouders moet breken.

Iedereen bedankt voor jullie reacties!!!!

Heel veel groetjes Monique & Quenten
 
Hey Meid,

Ik wilde even zeggen dat ik vind dat je een wijs besluit hebt genomen. Ik zou om de reden die jij al aangeeft al niet willen dat mijn ouders of mijn schoonouders (met wie wij recent gebroken hebben oo over een geld issue) of onze Isolde zouden passen (uiteindelijk gaat geld altijd weer een rol spelen). Je kind en je partner zijn de belangrijkste personen in je leven en daar moeten mensen niet tussen komen.

Heel veel sterkte!

groetjes,
Wietske
 
Hoi,

Ik vind het goed dat je doorgepakt hebt. Jammer dat er ruzie van moet komen maar sommige mensen gaan zo met hun frustraties om. Ik wist bij voorbaat dat mijn schoonmoeder en ik niet op 1 lijn zouden zitten qua "opvoeding". Nu gaat mijn dochter soms eens naar hun toe voor  2 uurtjes en dan mogen ze van mij alles doen.
Wij hebben gekozen voor een gastouder ipv kinderdagverblijf.
Succes.
 
Terug
Bovenaan