Quervain en zwanger willen worden

<p>Hi dames,</p><p>Heb jij Morbus De Quervain (gehad) en ben jij wel of juist niet geopereerd? Dan hoop ik dat je jouw ervaring met mij wilt delen.</p><p>Ik heb een dochter van 2,5 en direct na haar geboorte in beide polsen  Quervain ontwikkeld. Van alles geprobeerd: fysio, tapen, absolute rust met spalken en injecties. Niets heeft geholpen en de laatste optie is een operatie. Na het stoppen met borstvoeding (ruim 19 mnd gegeven) is de pijn wel iets afgenomen gelukkig, maar het is er helaas na iedere vorm van extra inspanning direct weer. Vanwege Corona is de destijds geplande operatie geannuleerd en vanwege mijn twijfels over de ingreep heb ik die nooit opnieuw gepland.</p><p>Nu groeit de wens voor een tweede, maar ook de angst voor toenemende pijn in mijn polsen. Oftewel: ik vrees dat hormonen en extra belasting invloed hebben met alle gevolgen van dien. (kon destijds geen luiers verschonen of zonder pijn autorijden)</p><p>Ik denk er nu over om toch allebei de handen te laten opereren voordat er (hopelijk) een tweede komt. Waar ik (toen en nu) over twijfel is de slagingskans. Zijn er dames met ervaring op dit vlak?</p><p>Volgens de artsen (HA en Xpert clinic) is er geen direct verband met hormonen, toch denk ik dat het er mee te maken heeft (alles wordt immers weker) en ik heb van meer vrouwen gelezen die tijdens / na hun zwangerschap/ borstvoeding deze klachten ontwikkelen. Ik merk ook rond mijn menstruatie dat de pijn toeneemt. </p><p>Wil je jouw ervaring delen? Heel graag!</p>

Ik heb Quervain in mijn linker pols gekregen toen onze dochter 11 maanden was. Ik ben gelijk naar de fysio gegaan, die mij door heeft gestuurd naar een handtherapeut. Daar hebben ze een opmaat gemaakte spalk voor mij gemaakt, die ik 3 maanden gedragen heb. Toen de klachten minder werden, ben ik gaan afbouwen. Helaas nog een keer een flinke terugval gehad door een simpele beweging. Nu een half jaar later gaat het goed. Ik kan weer sporten (zware gewichten boven schouders tillen lukt nog niet) en in het dagelijks leven heb ik er eigenlijk geen last meer van, tenzij ik een te plotselinge beweging maak of mij stoot. Bij mij hebben de spalk en de fysio wel gewerkt. Ik weet hoe frustrerend is om de gewone dagelijkse dingen niet te kunnen doen of om ze met pijn te moeten doen. Ik kan je helaas geen info geven over een eventuele operatie, maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. Hopelijk worden de pijnklachten snel minder.

Terug
Bovenaan