@Quinnie

Hoi,

hoe gaat het nu met je zoontje? Gaat het beter nu je Neocate gebruikt. En al overgestapt naar rijstebloempap??

Hoop dat je wat meer rust hebt gekregen,

gr Yosha

Hoi Yosha,
wat lief dat je er aan denkt. Het gaat naar mijn idee veel beter met Sam. Hij krijst niet meer tijdens het eten. Hij eet alleen nog erg weinig, maar misschien houdt ik dat ook wel te streng bij voor mezelf. Als ik nog borstvoeding zou geven zou ik ook niet weten hoeveel hij binnenkrijgt...En hij is ook al een week snotverkouden, dus dan heeft hij waarschijnlijk ook wat minder trek.

Ik ben nog niet overgestapt naar rijstebloempap. We gaan vandaag weer met Sam naar de kinderarts en dan gaan we het even aan haar vragen. Ik durf niet zomaar dingen uit te proberen omdat hij nu zo onder controle staat.

Eten geven is nu in ieder geval gelukkig weer leuk om te doen, we krijgen zelfs af en toe een lachje tijdens het eten :-D

zo bezoekje aan de kinderarts zit er weer op. Sam moet nog 4 maanden doorgaan met de medicijnen en de Neocate. Over 2 weken mogen we fruithapjes gaan geven en in plaats van Nutriton rijstebloempap gaan gebruiken. Dat hij zo weinig eet maakt volgens de kinderarts niets uit. Hij groeit goed op wat hij binnenkrijgt. Ze zei dat hij waarschijnlijk gewoon een klein maagje heeft.

Ik vind het allemaal prima zo lang mijn kereltje maar geen pijn heeft en goed groeit

Fijn meid dat t stukken beter gaat!

Ja en als Sam al die tijd weinig heeft gegeten, zul je dit langzaam moeten uitbreiden denk ik..

Apart dat jullie kinderarts fruithapje adviseert....ik mag pas gaan bijvoeden rond 6 maanden of eerder als zij hier om vraagt...Zo zie je maar elke arts reageert anders en volgt een ander beleid..

Fijn dat jullie weer kunnen genieten van de kleine man!

ja, iedereen zegt inderdaad wat anders over die fruithapjes. Vrienden van ons begonnen pas met 8 maanden met fruithapjes terwijl andere vrienden al met 3,5 fruithapjes zijn gaan geven

Ja maar gezien het feit dat Sam allergisch lijkt te reageren, is het echt niet aan te raden. Helaas weet ik er alles van, ben superallergisch voor fruit! Dus wij gaan rond 6 maanden eens starten met het geven van groenten...

Daarnaast zit in fruit weer fruitzuren, waarmee je het maagje kunt triggeren...

In de meeste tijdschriften staat dat tegenwoordig eerst gestart wordt met groente en daarna pas fruit...dit ivm allergische reactie. De meesten beginnen met fruit omdat dit makkelijker is....daar zit ook wel wat in, maar ik ga het risico echt niet nemen met ons meisje, t gaat net zo goed!

Maar nogmaals, je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar ik zou het zo sneu vinden als hij straks harstikke verkeerd reageert.....dan ben je terug bij af...

Sterkte!

hoi hoi,

Ik was inderdaad inmiddels ook van plan om eerst groente te gaan geven. Ook omdat (of dit echt zo is weet ik niet) dat een studie had uitgewezen dat kindjes die eerst groentehapjes krijgen later beter groenten eten dan kindjes die eerst fruithapjes krijgen.

Ik ga het toch maar proberen, heb echt het idee dan Sam daar al wel oren naar heeft. Hij kijkt haast het eten uit ons mond. En gaat het niet goed na het eerste groentehapje, dan gaan we er gewoon niet mee verder

Terug
Bovenaan