Quinny buzz met maxi cosi en reiswieg?

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger en wij zijn aan het kijken voor een kinderwagen.
De quinny buzz lijkt me erg handig. Maar nu vraag ik me af... als je een maxi cosi erop zet en je gaat wandelen of naar de stad ofzo. ligt t kindje dan niet te lang in de maxi cosi? Hoe lang mag een kindje achter elkaar in een maxi cosi liggen?
En als langere tijd geen probleem is waarom zou je dan ook een reiswieg erbij moeten hebben?
Wanneer kies je voor kindje in reiswieg en wanneer ik maxi cosi?

Heel erg bedankt alvast!
Groetjes,

Marloes
 
Ze mogen 'officieel' geloof ik max 2 uur in de maxi cosi. In de reiswieg is beter voor de rug.
Ik heb de maxi cosi nooit gebruikt op de wandelwagen, maar ik kan me voorstellen, dat als je met de auto ergens heen gaat, dat het dan handig is. Ik gebruik zelf eigenlijk niet zo vaak de auto, dus het is nooit voorgekomen.
Ik heb trouwens de maxi cosi mura 4 en die bevalt erg goed. Is alleen wel erg breed en past niet overal tussen de kassa's bij de supermarkt.
 
Je kiest zoveel mogelijk voor je kindje in de reiswieg, die is ook de eerste maanden makkelijk als je je kindje even te slapen wil leggen bv op visite.
De maxi cosi moet je echt zien als vervoerszitje zodra het vervoer erop zit moet je je ukkie er uithalen.
Veel mensen gebruikten de cosi ook als wipstoel en dat belemmert je kindje in de ontwikkeling en is zeer slecht voor het ruggetje. De armpjes hebben veel minder bewegingsvrijheid dus even lekker zwaaien en grijpen is niet zo eenvoudig als in de reiswieg of in de box. Tuurlijk is het incidenteel echt niet zo erg als je je kindje een keer een fruithapje (straks) in de cosi geeft en als je kindje SLAAPT kun je bv op weg naar je vakantiebestemming best na 2.5 -3 uur pas stoppen, maar je moet hem gewoon met gezond verstand gebruiken!

Veel succes met de laatste loodjes!

Groetjes Saskia
 
Hallo,

Ik heb ook de buzz en bevalt me echt prima. De maxi cosi is er makkelijk op en af te halen. Toch gebruikte ik deze functie zelden, alleen als ik even snel een boodschap moest doen en ik was alleen. Anders gebruikte ik toch echt de reiswieg. Ook als reisbedje bij iemand anders inderdaad. Nu is mijn mannetje al weer zo groot dat hij in het nestje kan. Dit is echt heel fijn en kan behoorlijk plat. Makkelijk met slaapjes.

Succes met alles,

Groetjes Liff
 
Terug
Bovenaan