Quinny Speedi SX

A

Anoniem

Guest
Hoi,

wij hebben een quinny speedi sx het is een geweldige kinderwagen, maar ik heb toch nog een aantal vragen:

Arjun is nu uit de reiswieg gegroeid en moet in de buggy. De maxi-cosi past hij nog in maar dat duurt niet lang meer.Als hij straks in een nieuwe autostoel gaat, moeten wij zowel de kinderwagen als het autostoeltje meeslepen, want wij hebben geen auto. Wij reizen per taxi/trein. (taxihopper en Valys, voor gehandicapten) Kunnen jullie meedenken aan een oplossing. Zodat we niet zoveel moeten meeslepen.

Mijn tweede vraag: Hoe recht kan de buggy in de zitstand gezet worden? En hoe moet dit?

groetjes Rosita

Jee, ik zou het even niet weten. Ik zal er eens over nadenken.
Gr linda

Hoi,

kindjes kunnen langer in de maxicosi dan we denken. Ze zijn pas echt te groot wanneer hun achterhoofd boven de rand uitsteekt. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw zoontje is, maar we stappen snel over op de andere autostoel omdat het anders allemaa lzo zwaar wordt. Kinderen mogen volgens mij tot het gewicht van 12 kilo in de maxicosi. Maar je moet dit natuurlijk allemaal in verhouding zien: er zijn lichte en lange kindjes en zware en kleine kindjes! Maar is jouw geval is het misschien wel handiger om hem zo lang mogelijk in de maxicosi te laten. Ik weet niet of dit te tillen is voor je...
Zijn er geen taxis met autostoeltjes? Of misschien afspreken met het taxibedrijf dat ze daar een autostoel hebben staan? Maar misschien is dit teveel gevraagd... Ze hebben misschien nog wel meer klanten met kleine kinderen.

Ik weet ook niet precies hoe het wettelijk geregeld is, maar ik heb ook begrepen dat kinderen bijvoorbeeld bij verjaardagsfeestjes niet in de autostoel hoeven binnen een bepaalde straal van een aantal kilometers. Dit zou je ook eens na kunnen vragen. Maar dat moet je dan zelf ook wel willen...

Het is een heel verhaal geworden, hoop dat je er iets mee kan!
groetjes,
kiki

Hoi HOi,

Wij hebben ook de SX. Om de zitting rechterop te krijgen zit er achterop de rugleunig een koort en die kun je aantrekken tot de leuning in de gewenste positie staat.

Succes.

Groetjes,

Patricia

bedankt dat jullie willen meedenken voor een oplossing. Met Taxihopper en Valys reizen voornamelijk mensen met een handicap en oudere mensen die slecht ter been zijn. Dit wordt geregeld via de wmo/wvg. dus of ze daar autostoeltjes hebben weet ik niet.

Hoe recht kan de zitting eigenlijk?

groetjes Rosita

Ik heb ff rond gebeld:

Taxihopper, Valys en Consument & Veiligheid weten ook geen oplossing. Bahalve hem los mee te nemen, maar dat is niet veilig.

Groetjes Rosita

Wij hebben ook de Seepyd SX Turbo

Hij kan niet echt heel erg recht op.
Je moet aan het koort aan de achterkant trekken, en de beugeltjes aan het koort ff omzij duwen en dan trek/duw je hem naar voren toe.

Bij ons kan hij iets rechter dan het frame waar QUINNY op staat.

Terug
Bovenaan