"Afschermen" ledikant

<p>Hi,</p><p>Ik ben op zoek naar een manier om het ledikant "af te schermen" van prikkels. Voor mijn zoontje van 7 maanden hebben we net het ledikant op de lage stand gezet. Voorheen hingen we een doek langs de zijkant bij zijn hoofd; we hebben een snel afgeleid mannetje dus deden we dat niet, was hij de hele tijd afgeleid door zijn eigen kamertje. Nu wil ik eigenlijk weer zoiets doen, maar het doek is nu niet lang genoeg (trekt hij dan ook naar beneden). Bedomranders heb ik gezien, maar die zijn over het algemeen erg laag. Heeft iemand misschien een idee?</p>

Mijn dochter is 7.5 maand en ligt bij ons op de slaapkamer (is niet anders ivm ruimtegebrek). Dit gaat prima, maar haar ledikant staat precies naast mijn bed en we merkten zo'n 2 maanden terug dat ze het wel gezellig vond om ons te zien en het was steeds feest als ze ons zag..
Wij hebben een stuk doek gekocht in een stoffenwinkel (zoveel leuke printjes voor baby's!). De doek is rechthoekig, precies de vorm van het ledikant zeg maar. Mijn schoonmoeder kan goed naaien, die heeft de doek precies op maat genaaid. Aan de bovenkant hebben we links/in het midden/rechts 3 touwtjes (reepjes van dezelfde doek) gemaakt en zo zit de doek vastgeknoopt aan de rand van  het ledikant.
Beetje moeilijk uitleggen maar ik hoop dat je het snapt. Het is een super simpele oplossing maar het werkt perfect. Ze heeft zo echt dr eigen plekje en maakt geen feest meer in bed. En de doek is dus net zo hoog als het ledikant, dus ook op de laagste stand is het bedje nog lekker afgeschermd.
Dus koop een stukje doek en naai er 3 touwtjes aan en klaar. Kostte €10 geloof ik!

O en beneden zitten er trouwens ook weer 3 touwtjes en zo zit de doek vast aan de onderkant van het ledikant. Zo staat hij dus redelijk strak en kan je kindje hem niet naar binnen trekken ofzo en ziet het er leuk uit!

Idd klamboe of zelf aan de slag met doeken.. mn zoontje kon met 9 maanden in bed staan dan heb je er ook niks meer aan. Is de kamer verder wel rustig en donker genoeg? 

Terug
Bovenaan