"Broodnodig" advies gevraagd

Mijn zoontje Dinand (8,5 maand) krijgt nu al een maand brood. Echter, negen van de tien keer spuugt hij dit uit. Hij vindt het erg lekker en wil ook echt "happen", maar naar een paar stukjes volgt de "golf". In deze golf zit ook alleen maar brood en diksap.

Heeft iemand tips, trucs etc. om Dinand zijn brood binnen te laten houden?

Groetjes!

Hi,

Ik heb niet echt tips, maar ik kan je wel vertellen over  onze ervaringen met het eten van brood.
Onze dochter Indra is nu 11 maanden en eet sinds 6 maanden brood (licht bruin zonder korstjes).
Ook Indra heeft een periode gehad van niet willen eten. Na 2 stukjes haalde ze het alweer uit haar mond.
Wij hebben haar wat meer bij het eten betrokken, dus voorgesneden stukjes brood op de vork prikken en haar zelf de vork met het stukje brood in haar mond laten doen.
Als dat lukt, heel enthousiast zijn en klappen, daar werd ze vrolijk van en welwillend om het volgende stukje in haar mond te doen.
Later is ze ook zelf de stukjes brood op de vork gaan prikken, dat is weer een nieuwe stimulans.

Afwisseling en variatie met het eten is ook wel belangrijk. Kijk of je zoontje het beleg wel lekker vind. Wij ontdekte dat Indra bv het zoet beleg niet lekker vind en alleen smeerleverworst, gezichtjesham, smeerkaas, kipfilet e.d. lekker vind.
Met een slappe fles thee erbij is ze helemaal in haar nopjes.

Ik hoop dat je er uit komt en je zoontje z'n boterhammetjes lekker gaat vinden.

Suc6
Pascalle.

hoi,
soms helpt het ook door gewoon een halve boterham et geven.
het kan zijn dat je de stukjes te klein maakt en juist hierdoor gaat spugen.
de korstjes van de onder kant zijn vaak goed kauwbaar, alleen die van de bovenkant is vaak te taai.

succes

Terug
Bovenaan