"Cola is slecht voor vrouw met kinderwens"

Hoi daar
Dit hoorde ik vrijdag op de radio tijdens het nieuws.
Ik schrok daar toch wel een beetje van, aangezien ik (enorm veel cola drink, minimaal 4 x 1,5 liter per week) Ik zit intussen al sinds mijn miskraam in februari 2006 te wachten tot ik eindelijk weer zwanger ben. En elke maand de teleurstelling als ik weer ongesteld ben geworden (gemiddeld cyclus 36 dagen, 1 x na 26 dagen en 1 x na 42 dagen, dus ook geen touw aan vast te knopen. Ik heb al een zoontje van bijna 3. Met hem was ik binnen 3 maanden zwanger.Dus mijn lichaam kan het wel).

"Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of dat willen worden. Dat zegt de Nederlandse zwangerschapsconsulente Diethild de Vries. Volgens haar blokkeert het fosforzuur in cola de opname van calcium. Die stof is nodig voor de ontwikkeling van het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. De frisdrank is volgens haar ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. De Vries sluit bovendien niet uit dat het regelmatig drinken van cola de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.

De Nederlandse heeft nog andere opmerkelijke bedenkingen. Ze is bijvoorbeeld van mening dat levensstijl een grote rol speelt bij de vraag of mensen makkelijk kinderen krijgen of niet. Daarom geeft ze mannen en vrouwen die een kind willen ook de raad om niet intensief te sporten."

Ik heb gelijk veel minder cola gekocht (en ben ook van plan niet of nauwelijks meer cola te drinken...hoop dat het lukt!!!)

In ieder geval succes iedereen.
Groetjes van Rachelathomenl

hoi

heb het ook gelezen in de krant. Wist ook eigenlijk wel dat het heel slecht was maar heb mn kop in het zand gestoken. Ben nml ook een enorme cola junkie. Maar op zich als je het met mate doet valt het best mee volgens mij. Bij mij hielp het ontzettend tegen misselijkheid en maagzuur (raar maar waar) dus mijn tip....alles met mate....

Meiden, meiden, meiden toch,

Ik snap dat jullie allemaal het beste voor jullie toekomstige kindje willen, maar het wordt echt te gek gemaakt.
Strax mag je helemaal nix meer eten of drinken!!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap regelmatig cola gedronken, en mijn manneke is kerngezond geboren!!
Laat je niet al teveel gek maken door het nieuws a.u.b. want dan heb je echt geen fijne zwangerschap.

Groetjes Debby.

Nou dames, als er nou een kans is dat je inderdaad niet zwanger wordt door het teveel aan cola, dan is dat toch een kleine moeite om het te laten staan. En dat iemand anders met het drinken van cola wel een gezond kind op de wereld gezet heeft wil dus helemaal niets zeggen.

Ik weet niet of het waar is, maar cola is troep dus het zou zomaar waar kunnen zijn.

Enne stoppen met cola, baadt het niet het zal je zeker ook niet schaden.

Miep

Enne Debby als er nou helemaal geen sprake is van een  zwangerschap omdat het moeilijk gaat of omdat je miskramen krijgt, dan zou ik me maar wat graag vastklampen aan een dergelijk advies om de cola te laten staan.

Miep

Hoi Miep,

Als je een miskraam krijgt is dat omdat er dan iets goed mis is met het kindje.
Je lichaam weet dan dat het niet goed is en stoot het af.
Je moet idd niet al te veel cola drinken, ook omdat hier cafeine inzit (koffie mag je immers ook niet veel drinken), maar een glas cola kan echt geen kwaad hoor.

Groetjes Debby.

Ik weet het zo net nog niet of 1 glas per dag gewoon kan.
Als die wetenschapper zegt van niet...
Wist je dat je roestige muntjes weer schoon kan krijgen in cola en dat als je diaree hebt het ook help omdat het bacterien dood?
Ik geloof zeker dat het invloed kan hebben.
Ik weet zelf hoe het is om lang te moeten wachten voor je weer zwanger mag zijn na een miskraam.
Elke strohalm is er weer een.
En als je nog niet zwanger bent valt het nog wel mee met wat je niet mag eten.
Dat is pas als je zwanger bent.
Ik zou ook de cola laten staan, hoor en alle andere dingen laten of juist doen die geadviseerd worden.

Ik wens je heel veel geluk en wie weet mag het nu toch gaan gebeuren!!

liefs Toetje

Hi Dames,

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin, ik drink ook cola, en ben nu zwanger van de tweede. Voor onze dochter had ik een miskraam, kun je nergens aan wijten behalve dat het domme pech is.
Het is zo'n lange weg die je kindje moet bewandelen tijdens een zwangerschap, het is gewoon een wonder als je zwanger bent, en het heeft volgens mij niks te maken, of je wel of niet een glas cola drinkt.

Die mensen verzinnen iedere keer weer wat nieuws.
Er zijn zoveel dingen slecht, ja oke ik drink dan geen alcohol, en eet geen rood vlees, en zo. Maar ik was er pas achter toen ik al acht weken zwanger was, en week ervoor heb ik een heerlijke rode biefstuk gegeten, tja moet ik me nu gek gaan maken, nee toch.

Gewoon lekker met mate genieten van een glas cola ken volgens mij echt geen kwaad. Ben je het er niet mee eens, drink je toch geen cola?!
X

Terug
Bovenaan