"dank je" zeggen

Hallo,

Wanneer kun je je kind dank leren zeggen als ze iets krijgen. Mijn zoontje van 2 jaar praat al veel maar zegt absoluut geen dank. Het lijkt geen onwil want als hij bijv een koekje krijgt, geeft hij me zo een knuffel of een kusje als ik dat vraag maar hij weigert dank te zeggen. Het lijkt alsof hij het niet begrijpt.
Wanneer konden jullie kindjes dit?

 
Mijn dochtertje zegt; ablieft als ik iets geef maar ook als zij iets aan mij geeft. ach jja, komt vanzelf, maak me er niet druk om. Gewoon benoemen wat het hoort te zijn.
 
Tom word de 27ste 2 jr. Hij praat ook echt al veel, en duidelijk ook..

Dankjewel, alsjeblieft, nee dat nog niet. Komt vanzelf... als hij wat krijgt, broodje bij de bakker, of banaantje bij de AH, dan zeg ik zelf dankjewel...

Komt vanzelf..
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 2.5 jaar en hij zegt het op comando als wij zeggen wat zeg je dan dan roept hij alsjeblieft of dank je wel. Maar maak je geen zorgen het komt vanzelf wel. Gewoon vaak herhalen met alles wat je hem geeft of van hem krijgt dan krijgt hij het vanzelf wel door wat de bedoeling is.

Groeten Marijke
 
hoi,


 
ik vind toch echt wel dat een kind dat kan praten dank je wel mag zeggen..

mijn kinderen zeiden dat al met 1,5 jaar...

en ik heb echt geen geweldige of heilige kinderen hoor..

maar als je geen dank je wel zegt dan pak ik het gewoon terug...

tot je dank je wel zegt..


 
is wel zo netjes he!

ze kunnen ook om dat plakje worst vragen bij de slager, kunnen ze ook dank je zeggen.


 
het woord DANK is voldoende om mee te beginnen..


 
dank je wel, en succes
 
Gewoon herhaaldelijk zeggen: dank je wel en je kindje erbij aankijken als je dat zegt! Op een gegeven moment gaan ze het echt wel overnemen en op latere leeftijd zeg je gewoon: wat zeg je dan? dank je wel!!!
Of je zoontje zit je gewoon lekker te pesten
 

zelf het goede voorbeeld geven door ook netjes dankjewel en alstublieft te zeggen, dan zien je kinderen dat ook . Dus ook  als je denkt dat het niet nodig is, zoals wanneer je  iets krijgt van je kind.
Ik vindt dat kinderen zodra ze praten ook dankuwel en alstublieft moeten zeggen.  Mijn kids zijn 1 en 3 en de oudste wil ook niet altijd dankuwel zeggen (heeft hij gewoon geen zin in). Bijv wanneer hij een worstje  krijgt in de winkel, ik  pak het steevast uit zijn handen,  ik weet namelijk  dat hij het wel kan. en het werkt ook.  Dat je iets krijgt..., geeft er dan ook wat voor terug, dank is niet zo moeilijk!!!!
 
 
Terug
Bovenaan