"Darmkrampen"

Hoihoi,
hier een radeloze moeder. Onze zoon (vrijdag wordt hij 2) heeft afgelopen nacht last gehad van darmkrampen. Althans wij denken dat het darmkrampen zijn. Hij was onzettend aan het huilen, strekte zich uit, trok zijn beentjes weer op.
Hij is allergisch maar had niets gekregen waar hij een reactie op zou kunnen hebben.
Een paracetamol zetpil kreeg ik er niet in. Uiteindelijk heb ik m weer rustig gekregen door te gaan zingen, verhaaltje te vertellen, rond te lopen en blote buik tegen zijn buikje aan te leggen. Toen hij rustig was heb ik alsnog een paracetamol gegeven, maar daar heeft hij niet veel aan gehad.
Om de drie uur begon hij weer te huilen. Zijn gebit is compleet dus daar kan het niet aan liggen. Vanmorgen de huisarts gebeld, ass. gaf aan paracetamol tabletjes en een warme kruik. Hoe kun je een warme kruik op zijn buik leggen als hij niet rustig is. Aan dat antwoord had ik niet veel. Had ik zelf ook al bedacht.
Woensdag belt de huisarts in ieder geval om verder te overleggen qua onderzoeken daar hij het wel vaker heeft. Maar dan niet in deze mate van afgelopen nacht.

Hebben jullie ervaring hiermee?

Hoi,

Wat naar zeg. Poept hij goed? Kan het zijn dat er poep dwars zit want dat kan erg pijnlijk zijn. Mss een late koemelkallergie? Onze dochter is daar heel ziek van geweest.

Sterkte ermee.
gr.Ing

Hoi,
het klopt dat hij een koemelkallergie heeft. Daarvoor krijgt hij nog steeds Pepti 2.
Als hij iets verkeerds heeft gegeten dan heeft hij daarna vrijwel direct een poepbroek. (dun en zuur).
Dat was nu niet het geval.
Het blijft voor mij gissen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

groetjes Floortje

Hoi,
het klopt dat hij een koemelkallergie heeft. Daarvoor krijgt hij nog steeds Pepti 2.
Als hij iets verkeerds heeft gegeten dan heeft hij daarna vrijwel direct een poepbroek. (dun en zuur).
Dat was nu niet het geval.
Het blijft voor mij gissen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

groetjes Floortje

Hoi hoi
Vervelend zeg hoop dat het al wat beter gaat????

Mijn neefje van 2,5 voelde dat hij drang kreeg om te poepen en dat vond hij heel eng, waardoor hij zijn poep tegen hield... ik weet niet of je zoon goed poept op het moment, maar dat was ff mijn eerste gedachte..
Maar door het tegen houden kreeg hij ook kramp/ huilen etc..

gr. Ilone

Hallo Floor,

Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee. Ik kan je dan ook geen advies geven. Was alleen erg benieuwd hoe het nu ging en wat de huisarts vandaag zei.

Hoop in ieder geval dat het snel beter gaat met hem.

Groetjes Patricia

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ben vanmorgen bij de HA geweest daar onze zoon wederom krampen had. Na lich.onderzoek doorverwezen naar de kinderarts die uiteindelijk niet iets verontrustends heeft gevonden. Waarschijnlijk zit er een infectie in zijn darmen wat kramp veroorzaakt en momenteel ook koorts.
Advies 3 keer per dag een paracetamol zetpil.
Nu maar hopen dat hij vrijdag wat opgeknapt is, want dan wordt hij 2. En anders vieren we het maar later.

Groetjes Floortje

Terug
Bovenaan