"drukke"baby in de buik

A

Anoniem

Guest
dag dames...wie heeft er ook zo'n ontzettende druktemaker in haar buik, ik vind het af en toe zelfs beangstigend. Mijn eerste 2 kindjes waren niet zo druk als deze kleine.
Ik ben nu al bijna 39 weken, dus nog effe, goed uiteinde allemaal en veel geluk met jullie baby!

Hoi hoi

Hier nog een druktemakertje (en dan heb ik het niet over mezelf)
Ik heb nog zo'n 3 weken te gaan, en ook bij mij is de kleine al vanaf erg vroeg in de zwangerschap ontzettend druk en beweeglijk.
Ik voel de baby zo'n beetje de hele dag door, als ik zit, sta, loop, of lig, het maakt niet uit, altijd voel ik het.
Aan de ene kant wel fijn, want zo word ik vaak op een dag gerustgesteld dat alles goed is en de kleine het nog steeds fijn heeft daarbinnen, maar aan de andere kant doe thet soms ook zo'n pijn of is het zo'n eng gezicht als de baby met een knie of ellegboog zit te porren dat je buik helemaal een rare harde punt heeft, dat ik denk van ''oooo... het mag wel IETSJE minder hoor!'' Maar goed, nog even van genieten denk ik, want straks gaan we het vast nog missen al dat gewiebel en gepor in onze magen en ribben!

Liefs

Hoi,
Hier nog een druktemaker! Ben nu 38w maar geniet er toch volop van als ze ligt te trappen enzo. Soms heb ik ook wel eens iets van het mag wat rustiger, maargoed daar luisteren ze toch niet na. Volgens de vk is het ook een geruststelling als ze zo druk zijn. Bij rustige baby's maken ze zich meer zorgen dan bij drukke.

Succes nog met de laatste loodjes en een fijn uiteinde!

Liefs Tineke 38w1d

Hoi,

Hier nog zo'n druktemakertje hoor. Ze zeggen weleens dat het een half uur duurt, nou die van mij draait schopt en port de hele dag.
Sinds een week voel ik het ook als ik aan het werk ben (veel lopen enzo) dus die theorie gaat niet op bij ons.
Ik vind het erg genieten hoor. Succes allemaal, jullie zijn al bijna zover.....
Ik  kan nog 12 weken hiervan genieten.

Liefs Reneke

Hoi,

Ook hier een klein voetballertje in mijn buik. Het gaat de hele dag door, en zelfs als ik 's-nachts wakker ben voel ik de kleine constant bewegen. Je ziet mijn buik gewoon op en neer gaan, zelfs met kleren aan.
Soms is het erg pijnlijk en vervelend, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat ik veel leven voel. En ik weet uit ervaring (heb een dochter van 3 jaar) dat ik het ook weer erg zal gaan missen na de bevalling.

Nog 12 weekjes genieten!

groetjes Sanneke

Mijn zoontje was ook vreselijk druk. Hele aardverschuivingen bracht hij teweeg. Mijn dochter (mijn eerste) daarentegen was heel erg rustig. Maar als ik nu zie (20 en 7 maanden) dan is het eigenlijk omgekeerd. Mijn zoontje is de rustige, mijn dochter is drukker. Gelukkig heeft het geen voorspellende waarde!

Hier nog zo'n druktemakertje. Ik voel onze kruimel ook de hele dag bewegen. De ene keer is het maar heel zachtjes, terwijl ik de andere keer toch echt een flinke stomp krijg en het dan ook echt pijn doet. Als ik ergens rustig zit dan zie je vaak mijn hele buik bewegen.
Maar ik moet zeggen dat ik er de laatste 6 weken nog lekker van ga genieten.

Allemaal veel goeds in 2008
groetjes Anninas

Hoi,

hier nog zo'n exemplaar. Ze is de hele dag door in beweging. Het zijn alleen wel kleine beweginkjes; het doet nooit pijn en je ziet het van de buitenkant ook meestal niet.

Een week of twee geleden dacht ik: je kan nou toch wel merken dat ze minder ruimte krijgt, want ze beweegt een stuk minder.
Dus toen ging ik even "tellen", ze zeggen dat je je kindje minimaal 10 x op een dag moet voelen (ieder beweginkje meetellen).
Nou, nog voordat ik was opgestaan 's morgens zat ik al aan de 10 keer! En dat was dus ook nog in een periode dat ze wat rustiger was! Nu is ze weer helemaal terug met de hele dag door lekkere porretjes. Ik vind het zo leuk! Het kan me niet vaak en hard genoeggaan! Zo bijzonder!

Geniet er allemaal lekker van, he dames!
Groetjes, Jose
35 weken

Terug
Bovenaan