"goed" bedoelde adviezen??? ja ja

A

Anoniem

Guest
anderen denken soms beter te weten hoe jij je voelt. Je bent zwanger maar daarom ben je toch nog wel in staat om te bepalen hoeveel je aan kunt?

Aan de ene kant wil mijn vriend dat ik alleen nog maar thuis zit en het rustig aan doe maar ondertussen ligt hij zelf in het weekend het liefst zo lang mogelijk in bed terwijl ik boodschappen haal,voor onze zoon zorg met mijn dikke buik en alles in het huishouden nog doe en daarbij nog ruim 2 dagen werk in de week werk.

Ook van schoonmoeders wordt ik DOOD moe. Mijn haren gaan al overeind staan als ik haar spreek. Altijd dat beter weten....

Als het aan mij ligt verdwijnt iedereen soms even op de aardbol en bemoeit niemand me meer met mij. Al die "goed bedoelde"adviezen... bah!  
Sommige dingen moeten gewoon gebeuren..en als niemand dat doet dan komt er niets van terecht.
Ik heb het beste met je voor wordt er vaak gezegd...maar ondertussen heb ik het idee dat ik er helemaal alleen voor sta.

hoi hoi,

Ik herken je verhaal echt helemaal. Ikzelf heb er ook echt soms gigantisch de pest over in dat iedereen het beter weet, bij mij met name mijn schoonmoeder die belt gerust een keer of 6 a 7 per dag.  Je voelt je eigen lichaam toch zelf het beste aan.

Ik ben nu zelf lekker aan het genieten van mijn zwangerschapsverlof, echt heerlijk heb gewoon lekker de hele dag voor me huishouden en mijn beestjes, vind het heerlijk om alles nog gewoon lekker zelf te doen op mijn gemakkie en wat vandaag niet komt komt morgen wel. Het vervelende is dan alleen wel weer dat de telefoon dan weer gaat en schoonmoeder aan de lijn hangt, doe nou een rustig aan je moet rust nemen, en vervolgens ook weer 100 van die goedbedoelde adviezen om helemaal knetter gek van te worden!!!!!!!!! Ben dan ook echt reuze blij met mijn nummer weergave die ik sinds gister eindelijk heb, nu neem ik nog maar een keer per dag de telefoon op als schoonmoeders belt.

Maar goed je gaat eens even naar de supermart en daar beginnen de volgende al weer te roepen weet je wel dat je dat niet meer moet doen, neem je wel voldoende rust en ga zo maar door. En dan heb je ook nog van die vervelen die steeds even aan je buik voelen zonder ook maar iets te zeggen gewoon aan je buik zitten, daar kan ik me helemaal zo kwaad over maken, sta je net met een harde buik daar en dan grijpt er weer iemand naar je, en owee als je er dan iets van zegt, dan heb je het gedaan hoor. Ik denk dan op zo'n moment van is er nog iemand op deze aardkloot die mij wel begrijpt, en die er begrip voor op kan brengen dat ik zelf volwassen ben en zelf kan bepalen over wat ik wel en niet kan met mijn dikke buik. Voel me dan ook echt gewoon een machteloos iemand, klinkt misschien stom hoor, en ze zullen het allemaal best wel goed bedoelen het is allen echt vreselijk frustrerend

Gelukkig begrijp mijn man me wel die heeft alleen maar tegen me gezegd als ik iets voor je moet doen vraag het dan zelf aub, wil jou in je waarde laten en zelf aan laten geven of je iets zelf doet of ik het moet doen. En echt als er dan ook iets is wat me even niet wil lukken dan doet die schat het ook echt meteen voor me. Dus wat dat betreft, Hij snapt me tenmindste

Sorry voor mijn geklaag hoor, maar wet nu wel dat ik dus niet de enigste ben met zo af en toe het gevoel dat je overal alleen voor staat, en je dan ook echt gewoon even alleen voelt.

groetjes
daisy
35+1

Ik herken het ook, alsof je nu minder zou zorgen voor je eigen lichaam. Ieder weet zelf toch wel wat goed voor zichzelf is.

Ik krijg ook van vrienden opmerkingen, die zelf geeneens kinderen hebben. Of mensen snappen bepaalde klachten niet, die ook geen kinderen hebben.

Pfffffffffffff

Mijn schoonmoeder maakte de topopmerking, zij was helemaal gepikeerd, omdat ze vond dat alleen zij en mijn eigen moeder recht hadden om het geslacht van ons kindje te weten. Wij vertellen het ook aan vrienden enz Nou daar begreep ze helemaal niets van.

Tja......

Succes!!!!

Groeten, Esther
(22 weken, 1 dag zwanger)

Fijn om te merken dat ik niet de enige ben (helaas). Zo'n nummer melder is inderdaad erg handig!

We houden maar in ons achterhoofd dat wij eigen baas zijn en dat we ons zelf het beste voelen inderdaad!

Hoihoi
wat ben ik blij met mijn schoonmoeder als ik dat lees allemaal!
Hardstikke lief mens en heeft zelf ook al een totale uitzet voor het geval de baby komt logeren. Iedere week koopt ze wat of krijgt ze wat van bekenden en familie en dat bewaart ze zelf of ik krijg het mee.
Het valt wel op dat ze nu mij wat vaker belt ipv mijn man, maar niks irritants ofzo.
Nu is mijn schoonmoeder ook een echte kinderfreak, is ook oppasmoeder en is gek op alle achterneefjes en nichtjes.
Ze heeft er lang op moeten wachten en wij zijn haar enige kans op kleinkinderen. Ik ben bang dat ze straks die kleine helemaal rotverwend hahaha.
Groetjes Rb

Terug
Bovenaan