"Homeopatische"middelen om cyclus te reguleren

<p>Goedemiddag allemaal,</p><p>Ik weet even niet zo goed hoe te beginnen maar om alles duidelijk uitte leggen wordt het waarschijnlijk een lang verhaal excuses hiervoor!</p><p>Mijn vriend en ik willen binnenkort gaan proberen om zwanger te raken. Nu heb ik op het moment nog een Mirena Spiraal (nu iets meer als een jaar) en heb ik dus geen menstruatie en weet ik dus ook mijn cyclus niet.</p><p>Nu gaan we even terug in de tijd. op mijn 12e ben ik gestart (nu inmiddels 28) met de Microgynon pil dit heb ik tot mijn 18e geslikt en hierna ongeveer 4 jaar mijn eerste Mirena Spiraal. Omdat mijn beide zussen erge problemen hadden met zwanger raken (ene zus PCOS andere zus cystes waarvoor IUI,IVF en de hele mikmak) wou ik voor mezelf weten of er mogelijk ook wat bij mij was. ik heb toen  een jaar geen spiraal gehad (verwijderd door Gyn) bij het verwijderen vertelde de Gyn dat hij wel wat afwijkends zag maar omdat de spiraal er net uit was hij niet duidelijk kon zeggen of het mogelijk PCOS was. vrijwel vlak hierna ging het uit met mijn ex en heb ik verder ook geen anticonceptie gebruikt tot ik in mijn huidige relatie kwam vorig jaar april en een nieuwe mirena heb laten plaatsen.</p><p>Echter in het jaar dat ik dus niks gebruikte (ook niet seksueel actief) merkte ik op dat ik wel geteld 1 menstruatie heb gehad (als je het een menstruatie wilt noemen) van letterlijk 1 dag alsof je op je laatste dag bent van de menstruatie. aan de hand hiervan ga ik er wel vanuit dat het in mijn geval niet heel gemakkelijk gaat zijn om zwanger te raken.</p><p>Nu las ik wat rond op internet dat er tabletten zijn (vitamines etc) om dus je cyclus wat stabieler en meer op gang te krijgen, zoals monikspeper, Tarwekiemolie, Vrouwenantel, zwanger worden tabletten etos en davitamon heeft een hele lijn.<br />Maar nu dus de vraag. zijn hier dames die tabletten geprobeerd hebben wat werkte voor je en wat niet? en kan je bijv vrouwenmantel en tarwekiemolie samen innemen. Het is zoveel info ik kom er niet uit. en kan ik nu alvast iets doen (met spiraal) om het te bevorderen (bepaalde vitamines etc)</p><p>En ja ik snap het we zijn nog niet bezig maar ik denk wel graag al na over wat ik zelf kan doen om het te helpen eventueel op gang te komen.</p><p>Mijn HA deed niet moeilijk toen ik haar vertelde over me zussen en het hele verhaal van mezelf en gaf al aan dat als het niet op gang komt dat ze me direct doorverwijzen. Fijn idee dat ik niet eerst een jaar hoef te proberen voor er wat gedaan wordt. Maar dat wilt niet zeggen dat ik niet zelf van te voren wil proberen om het mogelijk op gang te krijgen.</p><p>Daarnaast moet ik wel vermelden dat ik niet een van de lichte ben en dat ik volgens de BMI te hoog zit. ik weet dat dit een meewerkend factor is maar ik houd ook in gedachte dat ik in dat jaar dat ik geen spiraal had ook 20kg ben afgevallen en ik er zelf niet meer vanaf krijg.</p><p>Ik hoop dat iemand wat tips heeft voor me!<br />Alvast bedankt.</p>
 
Er is een verschil tussen het toepassen van natuurlijke middelen, bijv. als kruiden, voeding of in natuurgeneeswijzen en de homeopatische toepassing van die middelen. In de homeopatie wordt niet gekeken naar hoe een middel bij anderen werkt maar of het middel bij jou in jouw specifieke situatie en in jouw individuele constitutie werkzaam zal zijn. Vaak wordt dit ook nog begeleid/ondersteund met een voedingsadvies. En ik kan je zeggen dat het vaak tot verrassende resultaten leidt. Kijk bijv. eens op www.vereniginghomeopathie.nl
Succes gewenst!
 
Ook ik had een ontzettend onregelmatige cyclus. Ben in anderhalf jaar dat we geprobeerd hebben, 6x ongesteld geweest. De cyclus dat ik zwanger ben geworden heb ik ongeveer 2-3 weken (teunisbloemolie tabletten) geslikt. Ik heb toen op dag 29 van die cyclus een test gedaan en... ZWANGER! Ik had daarvoor nooit zon korte cyclus. Weet natuurlijk niet of het daar door komt, maar t is wel toevallig ?
 
Terug
Bovenaan