"Huiluurtje" doorbreken?

Ha moeders,

Ik ben benieuwd of jullie onderstaande hebben meegemaakt en wat jullie daartegen gedaan hebben.

Mijn zoon is 5 wk oud en heeft nu sinds 1,5 week tussen 21 uur en 22 uur  zijn "huiluurtje". Rond 1930 uur krijgt hij zijn fles en slaapt dan niet of hazeslaapjes van max 10 minuten.

Tijdens dat uur is hij ontroostbaar. Af en toe een boertje tussendoor, maar verder niets aan de hand. Net na 22 uur valt hij als een blok in slaap.

Ik heb al geprobeerd hem voor die tijd in slaap te krijgen, in bad te doen, geen drukke dingen doen voor die tijd. Maar niets helpt. Hij is lekker relaxed voor die tijd. Ligt een beetje voor zich te staren en dan.... ja hoor, alle remmen los.

Wie heeft hier tips voor?

Alvast bedankt,

Sharon
 
Hoi,

Dit zijn "standaard" tijden voor die ukkies voor zowel de krampjes als huilen (als in huiluurtje)
Een huiluurtje doorbreken vind ik knap als je dat lukt en ook totaal overbodig.
Ik leg uit waarom; Alle indrukken die ze maken moeten ze kunnen verwerken, en aangezien ze geen andere dingen kunnen behalve huilen... verwerken ze het op die manier.
Het enige wat je kan doen, is het lekker op schoot nemen... en uitzingen tot het over is.
Na verloop van tijd (3 a 4 maanden) wordt het vanzelf minder... het 'hoort' er nou eenmaal bij.

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
hallo sharon
Het is wel logisch dat ze na een dag   een heleboel moeten verwerken. Maar het huilen is natuurlijk helemaal niet leuk, niet voor jou en niet voor hem alhoewel het wel een verwerking is. Lianne is nu bijna 6 maanden en heeft het ook gehad en nu soms nog. In het begin wist ik ook niet wat het was en hebben we heel veel gelopen. Wat bij ons heeft gewerkt en nog werkt als ze helemaal overstuur is, is haar in dr draagdoek doen en lekker bij   je houden en rustig lopen.
Op een gegeven moment wordt het minder en gaat het over.
succes
auriske
 
Gelukkig is het maar een uur dat hij huilt...
Veel baby;s huilen twee uren achter elkaar, of zijn de hele avond van 6 tot 10 onrustig.
je kunt er echt niks tegen doen, na een half jaar tot een jaar gaat het over...
 
quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2007 22:58:07'));

Gelukkig is het maar een uur dat hij huilt...
Veel baby;s huilen twee uren achter elkaar, of zijn de hele avond van 6 tot 10 onrustig.
je kunt er echt niks tegen doen, na een half jaar tot een jaar gaat het over...



Dat was hier dus de 1e 3 maanden, van 19.00 uur tot 23.00 uur was het raak

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Terug
Bovenaan