" Hummen" om in slaap te vallen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze zoon van net 1 jaar heeft sinds een paar weken een nieuwe methode om in slaap te komen en dat is in de kruiphouding heen en weer te gaan en daarbij een hummend geluid te maken (zie je het voor je??) Dit is overdag als hij gaat slapen niet zo'n ramp maar vaak wordt hij 's nachts wakker (dit kan al vanaf 01:00 uur) en dan gaat hij, zoals wij het maar noemen, hummen om in slaap te komen. Maar dit duurt met tussenposen vaak wel een paar uur!! Om gek van te worden want het is zo hard dat we er wakker van worden en niet meer kunnen slapen. Er is dan niets aan de hand qua honger/dorst/luier. Hij heeft wel tanden gekregen maar die zijn allang door en met drukte of veel of weinig slapen overdag heeft het ook niets te maken.

Herkent iemand dit en heeft iemand tips?????

Groeten Floor

Het is naar mijn idee wel een 'normaal' verschijnsel.
Babietjes huilen vaak om in slaap te komen. Wat grotere kinderen gaan hummen of zingen om in slaap te komen.
En als hij in kruiphouding gaat liggen en heen en weer beweegt kán hij misschien last van zijn buik hebben, maar misschien ligt het gewoon lekker?
Wat je kan proberen is het een keertje opnemen en dan afspelen (een stuk zachter dan hij normaal doet) en kijken of hij er op in slaap valt zonder dat hij zelf geluid hoeft te maken.

een soort van headbangen is het! haha! We hebben op een gegeven moment een soort van stootkussen om z'n bedje heen gedaan en nu hij een groot bed heeft hebben we in het bedje van de ikea ook van die kussens er in zitten (die zitten er al standaard in)
We konden er zelf ook niet van slapen, want als ie half wakker was, deed hij het s'nachts ook!

En als je dacht dat hij bijna wakker was en hem recht wilde leggen werd hij boos! want je stoorde hem tijdens het bonken!

Nu kiki het over bonken heeft bedenk ik me ineens dat mijn broertje het vroeger ook deed. Zodra hij zijn hoofdje kon optillen en naar boven kon kruipen begon hij keihard tegen de spijlen aan te bonken.
Toen heeft mijn moeder zijn bedje aan de andere kant van de kamer gezet en toen was het over. Je hoort wel eens dat kinderen telepatisch zijn. Mijn moeder had het erover dat er aardstralen waren oid doordat het huis was gebouwd waar vroeger een sloot was.

Maar de theorie daar gelaten, je kan het in elk geval proberen he.

Terug
Bovenaan