"Lange" dochter

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, ik wil graag even mn ei kwijt, even horen wat jullie vinden. Mijn dochtertje van 13 maanden is al best groot. Nou wist ik wel dat dat risico erin zat want wij beiden zijn ook niet klein. Ikzelf ben 1.78 en mijn man is 2 meter. Ze zit ook al vanag het  het begin boven de groeicurve en de laatste keer dat ik  op het cb  was zat ze gelukkig net onder het bovenste lijntje...pffff.(voor het eerst)  En nou hadden wij visite van het weekend en hun dochtertje van 20 maanden is dus net zo groot als mijn dochter van bijna 13 maanden. En in een winkel heeft ook al een keer iemand die ik tegenkwam met haar dochtertje tegen mij gezegd  jou dochter is vast ouder dan de mijne, toen vroeg ik hoe oud de hare was en toen zei zij "bijna twee"
Ik weet wel dat de gezondheid het allebelangrijkste is maar toch ben ik soms wel eens bang dat zij echt enorm lang gaat worden. De kledingmaat is te verschillend om als graadmeter te gebruiken. Ze heeft dus van broek maatje 80. shirtjes etc maat 80/86 ,aar vaan de hema en de zeeman kan ze makkelijk al maat 92 aan. En als ik ook hier wel eens die "Lijstjes"hier op het forum lees dan sta ik dus altijd bovenaan.
Ze is dus volgende week 13 maanden, weeg 12 kilo en is rond de 83 cm
Echt een heerlijke griet, maar soms maak ik me best zorgen hierover
Sorry voor het lange verhaar maar wilde het ff kwijt
Gr. Colette

Uuuh.....staan hier en daar wat onduidelijkheden in maar ik heb zo snel getiept en niet meer teruggelezen voor ik het ging plaatsen maar ik denk dat jullie er wel uit komen.
Gr. Colette

Hoi,

Ik snap best hoe je je voelt. Ik heb dat gevoel ook. Mijn dochtertje is nu 11,5 maand en is 68 cm ( 8,81 kilo)! Ze zit nu voor t eerst net onder de onderste lijn van de curve en we moeten nu een keer extra terugkomen. De verhoudingen zijn allemaal goed verder en ik en mijn vriend zijn dus ook niet groot ( ik 1.66 hij 1.78 geloof ik).. Ik denk ook wel eens straks wordt ze maar 1,5 meter ofzo.. :-(
Maarja dan denk ik er achter aan, we kunnen er niets aan doen toch? en ze is nu helemaal vrolijk en gaat super snel in de ontwikkeling (ze stond gister ineens zonder vast te houden!)
maarja als je er aan herinnert wordt door opmerkingen dan komt dat gevoel weer opzetten..
Ik heb ook geen oplossing, er niet te veel over nadenken is t enige...

succes, Evelien

Ik weet jammer genoeg ook hoe je je voelt.
Mijn oudste, Maik, is nu bijna 4 jaar en is 110 cm lang en weegt bijna 20 kilo.
Kwa lengte kan hij mee met kinderen tussen de 5 en 6 jaar.
En dan te bedenken dat hij 6 weken te vroeg ter wereld kwam en maar 48 cm lang was en 2610 gram.
Toen hij 6 maanden oud was begon hij ineens te groeien en was niet meer bij te houden.
Ik krijg ook   vaak opmerkingen in winkels, en dan vooral in de periode dat hij nogal eens driftbuien kon krijgen. Zo van kun je  je kind niet in bedwang houden, maar kinderen tussen tussen de 2 en 3 jaar hebben dat nu eenmaal ooit.
Vaak denken mensen ook dat hij veel ouder is en denken dan ook dat hij veel meer kan, maar hij is nog geen 4 jaar, dus je moet geen wonderen van hem verwachten.

Wat wel weer makkelijk is aan zo groot zijn is als je naar een pretpark gaat. Wij zijn vorige week in Kalkar geweest en Maik mocht in veel attracties alleen in omdat hij al 110 cm lang is, terwijl zijn neefje ( 4 maanden jonger) overal met papa of mama in moest.

gr Saskia

Hoi hoi,

Weet wel ong. wat je bedoeld. Onze dochter is 1jr. en zo'n 80 cm en 10kg. Ze wordt altijd op een jaar of   1 1/2 of 2 jr. geschat, wat wel eens lastig is, mensen verwachten meer van haar dan dat ze kan, terwijl ze al wel een paar woordjes kan zeggen en zelfstandig staat (tegen de tafel aan, tot staan optrekt en voorzichtig rond de tafel de kamer doorstapt). Mensen reageren ook altijd verbaasd als we haar leeftijd zeggen en vinden haar "groot" en "er ouder uitzien". Soms wel "lullig" als mensen tegen haar praten en gewoon een antwoord terug verwachten van haar, als ik dan zeg dat ze nog maar een jaar is (net geworden gisteren) en dus nog niet kan praten....Kleding heeft ze maat 80 (met gemak, shirts 80/86, hema soms dingen mt.86/92). Zelf zijn we "jantje modaal" met onze lengte: man 1.84, zelf 1.72m. Toch is de verwachting dat ze 1.76 zal worden, een mooie lengte lijkt me. Overigens was ze maar net 2500 gram en 48 cm bij haar geboorte......

groeten,
XX Roos XX

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reakties, goed om te lezen dat ik niet de enige ben met een "reusje"
Bij de geboorte was ze 4250 gram en de lengte hebben ze niet gemeten maar  ze was in ieder geval toen al lang. Ik hoop dat  ze nu voorlopig een beetje in deze lengte blijft hangen.  Voor de rest is ze echt een toppertje hoor alleen soms heb je van die momentjes dat je ff iets kwijt wil. Dus nu maar ff niet meer bij stil staan en gewoon lekker genietenGr. Colette

Terug
Bovenaan