"Mag ze een snoepje?"

Hoi allemaal,

ik las in dit forum ergens dat iemand zich nogal ergerde aan mensen die haar baby zomaar snoep probeerden te geven. Ik heb datzelfde in winkels. Ik vind het vreselijk dat  ze  mijn dochter  (21 maanden, maar ze bieden het al aan vanaf dat ze ongeveer 10 maanden was) bij de supermarkt, de slijterij, de drogist enz. allemaal een snoepje willen geven. Of het nou 9.00 uur, 12.00 uu of 18.30 uur is, ze krijgt altijd snoep aangeboden. De meesten vragen ook niet aan mij of het mag, maar houden haar gewoon een bakje met snoep voor haar neus. In zo'n situatie vind ik het erg moeilijk om te zeggen dat het niet mag.
Hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes, Marja.
 
Hoi

Ik zou gewoon nee blijven zeggen hoor. Misscien juist extra. Nee ze krijgt geen snoep, dat is slecht voor haar!! Wordt ze dik van! Net als jij! :)))) Nee sorry. Ik heb met mijn zoontje ook wel zulke dingen. Ik geef hem bijvoorbeeld geen roosvicee, maar water of thee. Dat wordt ook vaak niet begrepen. Ook geen danoontje, maar echt fruit. Voor ze dat op de creche doorhadden..... pffff.

Succes
en gewoon je poot stijf houden.

Caroline
 
Hoi Marja,
Ik ben het helemaal met je eens. Mijn dochter wordt begin oktober 1 jaar en gelukkig vragen ze het nog wel aan mij maar als ik nee zeg is dat ineens zielig voor haar!!!
Laatst zei ik ook nee tegen een lange vinger bij de drogist. Die vrouw keek mij verbaast aan en vroeg waarom niet? Ik zei dat ik dat niet nodig vond. Weet je wat ze deed? Ze ging op haar hurken voor de buggy zitten en zei tegen mijn dochter: Ach...Omdat jou mama het niet nodig vindt mag jij geen lange vinger!
Belachelijk he.
Groetjes en hou je poot stijf.!!!!
 
Haha deze discussie blijft leuk.Ik ben bv  een ouwe snoeperd, heerlijk chocolade&wine gums.En ik ben niet DIK! Na 2kids nog steeds 55kg&1.60cm.Dus inderdaad incorrecte opmerking, snoep met dik associeren.Mn oudste snoept met mate en is niet dik&nooit ziek.Mn jongste is met 9mnden nog te jong, maar ik geef m soms al een stukje fruitwinder.Een verantwoord, en zacht echt fruit snoepje, heel popi hier in Ierland.En hij is ook zo gezond als een vis, en ook niet dik.Maar alles met mate.En mn kids krijgen elke dag verse groente, en zeker 1stuk fruit. Maar mijn man vindt dus dat als je een kind nooit laat wennen aan suikers, en je ze dan opeens geeft, krijgt dat lichaampje een hevige opdonder.En kan niet omgaan met de suikers, en dan krijg je zo'n hevig actief kindje.T zelfde met zout, de nieren krijgen ook dan zo'n vreselijke opdonder.En kijk naar de schijf  van 5, je hebt suikers(energie) en zout nodig!!!  Mijn kids eten dus met de pot mee.En de dokter hier verdiend aan mij geen cent. MAAR ALLES MET MATE!!!!
 
Hallo,



Mijn zoontje (15 maand) krijgt ook geen snoep. Maar (even op Marjo haar
berichtje) hij krijgt wel suikers binnen doormiddel van yogydrink van
de ALDI, hij lust geen melk, en meelkoekjes enz.

Maar als ik in een winkel ben en dan wil ik ook niet dat hij snoep krijgt van het personeel daar. Ik zeg ook gewoon nee.

Het is mij één keer over komen dat bij de ETOS er een banaansoepje voor zijn neus werd gehouden .
Mijn zoontje pakte dit met beide handen aan voor ik het door had. Ik
heb dat toen maar laten gaan en er niets van gezegd, erg stom van mij
achteraf .



Gewoon zeggen dus, ook al heeft je kleintje het al in de handen. Niks met hun mening te maken.



Groetjes Marije



 
hoi
waarschijnlijk was ik dat
het is toch ook erg stel je voor dat je kind het echt niet mag hebben ivm een alergie ofzo
maar het ergste is dat ze het weten waar ze die snoepjes krijgen en als je er dan bent en je kind vraagt er om dan is hij/zij ineens een verwend kind en een zeur en dat vind ik geen stijl hun beginnen er toch zelf mee en kinderen zijn nou een maal wat vrijer en vragen er gewoon om ze krijgen het toch steeds?!dus waarom nu ineens dan niet meer ?
en ook vind ik dat mn kinderen niks tekort komen en ook wil ik niet dat mn dochter na 16:00 uur nog snoept want dan eet ze niet savonds maar dat word niet gevraagt
ook vind ik dat die mensen niet na denken over wat ze dan geven komen ze weer aan met een lollie die ik na 2 likjes weer in mn zak kan doen omdat hij niet lekker is brrrr
maar goed het blijft een irritatie punt bij mij
 
Terug
Bovenaan